14.02.2003 - Columbia: kako je plazma vstopila v prostor za kolesa?

Houston, ZDA

14.02.2003

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 14.02.2003 ob 11:45

[Rev:0]

Neodvisna komisija, ki preiskuje nesrečo ameriškega raketoplana Columbia (STS-107) meni, da je za razpad vesoljskega plovila bržkone odgovoren poškodovani toplotni ščit. Površina raketoplana je namreč pokrita z desettisoči toplotno-izolacijskih ploščic, ki ga ščitijo med ognjenim povratkom (cca. 1.600°C) skozi ozračje. Dvig temperature v prostoru za kolesa in drugih delih levega krila, ki so ga senzorji zaznali nekaj minut pred razpadom Columbie, kaže na prisotnost izredno vročega plina (plazme) v notranjosti krila. Kje in zakaj je plazma vstopila v krilo ni znano, komisija pa dodaja, da ena manjkajoča ploščica ne more biti razlog.

Iz letalskega oporišča Barksdale v Louisiani, kjer je zbranih okoli 15.000 ostankov razpadlega raketoplana, pa so s tovornjaki razbitine že začeli prevažati v Kennedyjevo vesoljsko središče na Floridi, kjer jih bodo nadalje preučili. NASA je sporočila, da so v preteklih dneh našli in prepoznali ostanke vseh sedmih članov ameriško-izraelske posadke Columbie. Izvedelo se je tudi, da so nejasno fotografijo raketoplana, ki naj bi prikazovala poškodovano levo krilo, res posneli v vojaškem oporišču Kirtland - a to so v prostem času storili uslužbenci s pomočjo lastnega amaterskega in ne velikega 3,5-m teleskopa Starfire.

Ostanki Columbie v skladišču