20.02.2003 - Raketoplan Columbia je razpadal že nad Kalifornijo

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 20.02.2003 ob 11:00

[Rev:0]

Ameriška vesoljska agencija NASA meni, da je vesoljski raketoplan Columbia (STS-107), ki se je 1. februarja vračal s 16-dnevne raziskovalne odprave, najbrž razpadal že nad obalo Kalifornije. To se sklada s pričevanji očividcev, ki so dogodek posneli s kamero ali pa opazovali s prostimi očmi, pa tudi z doslej znanimi telemetrijskimi podatki. Več ljudi je namreč videlo, kako od raketoplana odpadajo ognjeni kosi in to približno 23 minut pred predvidenim pristankom na Floridi. Prve težave so takrat opazili tudi v nadzornem središču v Houstonu: temperatura v levem krilu je namreč začela odstopati od predvidene.

Columbia, na krovu katere je bila sedemčlanska ameriško-izraelska posadka, je sedem minut kasneje razpadla na nebu nad Teksasom. Strokovnjaki menijo, da gre vzrok za tragedijo najbrž iskati v poškodovanem sprednjem robu levega krila, ki so ga ščitile posebne plošče iz ojačanega ogljika, ali pa v vratcih prostora za kolo pod taistim krilom. Kot je znano, je bližino le-teh že med izstrelitvijo morda zadel kos izolacije raketoplanovega zunanjega rezervoarja za gorivo. Neodvisna komisija, ki jo vodi upokojeni admiral Gehman, nadaljuje preiskavo, o novih odkritjih pa sproti obvešča javnost.

Ilustracija raketoplana