25.08.2003 - Izstrelili delto 2 z ameriškim vesoljskim teleskopom SIRTF

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 25.08.2003 ob 10:35

[Rev:0]

Na ameriškem vesoljskem izstrelišču Cape Canaveral na Floridi so danes zjutraj, ob 07:35 po srednjeevropskem času, uspešno izstrelili nosilno raketo delta 2, ki je okoli prve stopnje imela nameščenih devet štartnih raket (različica 7920-Heavy). Za ameriško vesoljsko agencijo NASA je v vesolje ponesla vesoljski teleskop SIRTF (Space InfraRed Telescope Facility). Okoli Sonca bo slednji krožil v isti orbiti kot Zemlja, a sledil ji bo na razdalji, ki se bo vsako leto povečala za okoli 15 milijonov kilometrov. Bližina Zemlje, ki ne le odbija svetlobo s Sonca, ampak tudi seva toploto, bi natančne instrumente na plovilu namreč motila.

SIRTF, ki bo v znanstvene namene začel delovati decembra, ima na krovu teleskop s premerom zrcala 85 cm. Za opazovanja so na voljo večpasovni slikovni fotometer (MIPS), infrardeči spektrograf (IRS) in infrardeča kamera (IRAC). Instrumenti so s tekočim helijem ohlajeni na 5,5 K (-267,6°C). Upajo, da bo 1,2 milijarde dolarjev vredno plovilo, ki je visoko 4 metre in ima maso 950 kilogramov, v vesolju delovalo okoli pet let. Kot zadnji v seriji Nasinih Velikih observatorijev sledi vesoljskemu teleskopu Hubble, observatoriju gama žarkov Compton in observatoriju rentgenskih žarkov Chandra.

Ilustracija teleskopa SIRTF