18.10.2003 - V Sojuzu TMA-3 proti MVP poletela nova posadka

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 18.10.2003 ob 09:40

[Rev:1]

Iz ruskega Centra za upravljanje poletov (CUP) iz Koroljova pri Moskvi so sporočili, da se je Sojuz TMA-3 uspešno ločil od zadnje stopnje rakete in tako slabih devet minut po izstrelitvi dosegel predvideno začetno orbito z višino med 193 in 227 kilometri ter naklonom 51,6° glede na ekvator. V naslednjih dneh bo vesoljska ladja večkrat vžgala svoj motor in zvišala orbito ter se s tem približala Mednarodni vesoljski postaji, ki jo bo dosegla v ponedeljek. Vsi sistemi na plovilu delujejo normalno.

Piše Simon Zajc
: 18.10.2003 ob 07:45

Z ruskega kozmodroma Bajkonur v Kazahstanu so davi ob 07:38 po srednjeevropskem času uspešno izstrelili nosilno raketo sojuz FG, ki je v vesolje ponesla rusko vesoljsko ladjo Sojuz TMA-3. Na krovu plovila, ki ima maso 7.270 kg, je tričlanska rusko-ameriško-španska posadka, katere cilj je Mednarodna vesoljska postaja (MVP). Astronavt Foale in kozmonavt Kaleri sta člana 8. glavne odprave na MVP (MVP-8) in bosta v vesolje ostala okoli 200 dni.

Španski vesoljec Duque bo vesoljsko postajo obiskal v okviru 5. obiskovalne odprave (EP-5), po desetih dneh bivanja v vesolju se bo na Zemljo vrnil skupaj s posadko MVP-7. Raziskovalni program Cervantes, ki ga bo v okviru sporazuma med evropsko in rusko vesoljsko agencijo izvajal na krovu postaje, sponzorira špansko ministrstvo za znanost in tehnologijo.

Ker so zaradi nesreče Columbie (STS-107) še vedno prizemljeni vsi ameriški raketoplani, je tudi tokrat menjavo glavnih posadk omogočila ruska vesoljska agencija Rosaviakosmos s svojim sojuzom. Združitev Sojuza TMA-3 z Mednarodno vesoljsko postajo, na kateri trenutno prebivata vesoljca Malenčenko in Lu, je predvidena za ponedeljek.

Izstrelitev rakete sojuz FG