20.10.2003 - Sojuz TMA-3 se je zdruil z modulom Pirs na MVP

Pie Simon Zajc
Dopolnjeno
: 20.10.2003 ob 12:40

[Rev:1]

Priblino tri ure po zdruitvi, ob 12:19 po naem asu, so med Sojuzom TMA-3 in Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) odprli lopute. Foale, Kaleri in Duque so vstopili v postajo, kjer sta jih sprejela poveljnik Malenenko in ladijski inenir Lu (MVP-7). Skozi modul Pirs so odli v bivalni predel ruskega servisnega module Zvezda, kjer so po video zvezi prejeli estitke predstavnikov ruske, amerike in evropske vesoljske agencije. Vesoljci bodo iz sojuza na krov postaje prenesli nekaj malega tovora, Duque pa bo e v kratkem priel z izvajanjem svojega raziskovalnega programa Cervantes.

Pie Simon Zajc
: 20.10.2003 ob 09:20

Ruska vesoljska ladja Sojuz TMA-3 se je davi, ob 09:16 po srednjeevropskem asu, to je po dveh dneh samostojnega poleta, uspeno zdruila z  ruskim spajalnim modulom Pirs na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Zdruitev je potekala samodejno s pomojo sistema kurs, nadzorovali pa so jo vesoljci na krovu in strokovnjaki na Zemlji. Loputi med ploviloma naj bi odprli priblino tri ure po zdruitvi. Poleg kozmonavta Kalerija sta v Sojuzu TMA-3 na postajo prispela e astronavt Foale in panski vesoljec Duque. Foale in Kaleri sta lana 8. glavne odprave na MVP (MVP-8) in bosta na postaji ostala okoli 200 dni. Duque pa je na vesoljsko postajo prispel v okviru obiskovalne odprave EP-5 oz. Cervantes, katere edini lan je on sam, in se bo skupaj s posadko MVP-7 vrnil na Zemljo ez 8 dni. Foale in Kaleri bosta takrat nadomestila Malenenka in Luja (MVP-7) in nadaljevala z njunim delom.

Peterica v modulu Zvezda