28.10.2003 - Sojuz TMA-2 s tričlansko posadko se je vrnil na Zemljo

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 28.10.2003 ob 03:45

[Rev:1]

Davi, ob 03:40 po našem času, se je na Zemljo vrnil pristajalni odsek ruske vesoljske ladje Sojuz TMA-2. Plovilo je po ločitvi od Mednarodne vesoljske postaje znižalo svojo orbito in se spustilo skozi ozračje, kjer ga je pred visoko vročino obvaroval toplotni ščit, za mehak pristanek je nato poskrbelo padalo, tik nad tlemi pa še posebne rakete. Kapsulo, ki je pristala v osrednjem Kazahstanu pri Arkaliku, je našla ekipa za iskanje in vesoljce bodo od tam prepeljali na letališče v Astani.

Od tam bodo še danes odšli v Zvezdno mestece pri Moskvi, kjer bodo naslednjih nekaj tednov okrevali po dolgotrajnem bivanju v vesolju. Jurij Malenčenko in Edward Lu (odprava MVP-7) sta v vesolju preživela 185, Pedro Duque (odprava EP-5) pa 10 dni. Vsi vesoljci se počutijo dobro, so sporočili iz ruskega središča za nadzor poletov (CUP) iz Koroljova pri Moskvi. Za razliko od Sojuza TMA-1, ki se je vrnil na balistični način, je povratek tokrat potekal normalno.

Piše Simon Zajc
: 28.10.2003 ob 00:20

Ruska vesoljska ladja Sojuz TMA-2 se je danes ponoči, ob 00:17 po srednjeevropskem času, ločila od modula Zarja na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). V notranjosti plovila, ki je bilo s postajo združeno od aprila letos, je tričlanska rusko-ameriško-španska posadka. Sestavljajo jo poveljnik Jurij Malenčenko in ladijska inženirja Edward Lu ter Pedro Duque.

Malenčenko in Lu sta bila člana posadke MVP-7 in se na Zemljo vračata po 185 dneh bivanja v vesolju. Skupaj z njima se s postaje vrača tudi Duque, ki je na MVP prispel skupaj s posadko MVP-8 pred osmimi dnevi. Španski vesoljec je za evropsko vesoljsko agencijo ESA te dni opravil več kot 20 poskusov (program Cervantes).

Predvidoma dobre tri ure po ločitvi od MVP bo kapsula Sojuza TMA-2 pristala v Kazahstanu. Od Michaela Foala in Aleksandra Kalerija, ki bosta kot člana 8. glavne posadke (MVP-8) naslednjih 200 dni prebivala na vesoljski postaji, se je trojica poslovili včeraj zvečer. Lopute med ploviloma so zaprli ob 21:14.

Edward Lu, za njim kapsula