18.01.2004 - MVP: zrak je uhajal iz modula Destiny

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 18.01.2004 ob 19:55

[Rev:0]

Kot vse kaže sta ameriški poveljnik Michael Foale in ruski ladijski inženir Aleksander Kaleri (odprava MVP-8) odkrila vzrok za padanje zračnega pritiska v Mednarodni vesoljski postaji (MVP), ki so ga zaznali koncem decembra lani. Pred tednom dni sta vesoljca najprej pregledala tovorno ladjo progres in plovilo sojuz tma, ki sta trenutno združena s postajo, nato pa še modula Pirs in Quest, vendar nepravilnosti nista odkrila. Istega dne sta s pomočjo naprave, ki deluje na principu ultrazvoka, pregledala še ameriški znanstveni modul Destiny in v njem odkrila vzrok za težavo.

Na cevi, skozi katero v vesolje odvajajo kondenz, ki se nabira med stekli velikega okna, je bila namreč luknjica, skozi katero je iz postaje počasi uhajalo ozračje. Cevko sta odstranila, ventila (na sliki obkrožena z rumeno) pa zaprla. Nadzorniki na Zemlji v naslednjih dneh niso več opazili padanja zračnega pritiska. Strokovnjaki pa so se že pred tem odločili, da naj vesoljca ta konec tedna zapreta lopute med moduli postaje, saj bi na tan način lažje poiskali mesto, od koder je uhajal zrak. Kljub temu, da se je po zaprtju ventilov v Destinyju pritisk ustalil, so načrtovano izvedli.

Vesoljca sta v petek tako res zaprla razne lopute in postajo razdelila v sledeče štiri dele: (1) ameriški modul Destiny, (2) modul Unity, zračna zapora Quest, PMA-1, (3) modul Zarja in (4) servisni modul Zvezda, ladja progres, modul Pirs in plovilo sojuz TMA. Foale in Kaleri sta soboto in nedeljo zato preživela v Zvezdi, saj so tam vsi za življenje pomembni sistemi. Lopute med moduli sta danes popoldan nato znova odprla. Izsledki poskusa, med katerim so nadzorniki opazovali pritisk v vseh štirih ločenih delih postaje, še niso znani.

Okno v modulu Destiny.