22.02.2004 - Tudi Rusija načrtuje novo vesoljsko plovilo

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 22.02.2004 ob 17:35

[Rev:0]

Potem, ko je pred dobrim mesecem dni ameriški predsednik George Bush napovedal, da bodo ZDA svoje raketoplane nadomestile z novim vesoljskim plovilom, je nekaj podobnega sporočil še direktor ruske vesoljske agencije Rosaviakosmos Jurij Koptev. Medtem, ko naj bi osrednji del novega ameriškega plovila CEV (Crew Exploration Vehicle - raziskovalno plovilo s posadko) predstavljala kapsula, pa Rusi napovedujejo zamenjavo v obliki majhnega raketoplana za večkratno uporabo. Koptev je v intervjuju dejal, da naj bi takšno plovilo, čigar delovno ime je Kliper, nadomestilo dandanes uporabljane kapsule sojuz že okoli leta 2010, pod pogojem seveda, da bodo zagotovljena potrebna finančna sredstva.

Kliperja že od leta 2000 načrtujejo v ruski družbi RKK Energija, kjer so izdelali tudi vse sojuze. Plovilo naj bi ob izstrelitvi imelo maso 14,5 tone, pri pristanku pa 10 ton. Dolgo bo 10 metrov, v vesolje pa bo lahko poneslo 6 članov posadke (po nekaterih podatkih 7), torej dva pilota in štiri potnike, ter 700 kilogramov tovora. Namenjeno bo prevozu vesoljcev na vesoljsko postajo, lahko pa bo opravljalo tudi samostojne, do 10 dni dolge orbitalne polete, namenjene znanstvenim raziskavam ali vesoljskemu turizmu. Plovilo bo v vesolje ponesla nova nosilna raketa onega, ki bo zasnovana na sedanjem sojuzu U in jo prav tako načrtuje RKK Energija. Kliper bo na raketo pritrjen na vrhu in ne ob strani, kot je bilo to v primeru prejšnjega ruskega raketoplana Buran.

Ilustracija onege s Kliperjem

Uradna risba Kliperja

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani prepovedano uporabljati ali posredovati drugam.