02.03.2004 - Proti kometu izstrelili evropsko sondo Rosetta

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 02.03.2004 ob 08:25

[Rev:0]

Z evropskega vesoljskega izstrelišča Kourou v Francoski Gvajani so davi, ob 08:17 po srednjeevropskem času, izstrelili nosilno raketo ariane 5, ki je v vesolje ponesla evropsko samodejno vesoljsko sondo Rosetta. Približno dve uri po izstrelitvi je sonda ušla Zemljini gravitacijiin se utirila v predvideno orbito okoli Sonca, ki jo bo čez leto dni zopet pripeljala v bližino našega planeta. Do končega cilja, to je kometa Churyumov-Gerasimenko, bo 3.000-kilogramska sonda potovala deset let. Na poti se bo trikrat približala Zemlji in enkrat Marsu, ob vsakem mimoletu planetov pa se bo njena hitrost povečala. Preden bo prispela v bližino kometa, bo tudi dvakrat vstopila v asteroidni pas, ki se nahaja med Marsom in Jupitrom, kjer bo predvidoma opazovala nekatere asteroide.

Sonda se bo kometu torej približala predvidoma poleti leta 2014. Utirila se bo v orbito okoli njegovega jedra in ga raziskovala z enajstimi instrumenti kot so spektrometri ter kamere. Energijo bosta Rosetti zagotavljali dve štirinajst metrov dolgi plošči s sončnimi celicami. Novembra istega leta bo sonda proti kometovemu jedru odvrgla 100-kilogramski pristajalni odsek. Ta bo na površju jedra pristal in se nanj pripel s sidrom ter ga raziskoval najmanj teden dni. V ta namen ima odsek na krovu različne spektrometre, kamere, vrtalnik za zajem in analizo vzorcev tal in druge naprave. Odprava se bo končala decembra leta 2015, torej zatem, ko bo sonda komet opazovala tudi med približevanjem Soncu.

Izstrelitev ariane 5

Ilustracija sonde Rosetta

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani prepovedano uporabljati ali posredovati drugam.