01.04.2004 - Vozilo Opportunity na Marsu odkrilo življenje (prvoaprilska)
Novice - Vozilo Opportunity na Marsu odkrilo življenje (prvoaprilska)

Washington, ZDA

01.04.2004

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 01.04.2004 ob 10:45

Dopolnjeno: 01.04.2004 ob 23:10

[Rev:1]

Večinoma ste najbrž takoj zaslutili oziroma bili prepričani, da je spodnja novica zgolj prvoaprilska potegavščina - in temu je res tako. Vsebina je namreč izmišljena, fotografija pa računalniško obdelana, tako da je bil nanjo dodan "marsovski polž" oziroma "zajček" s sledjo in votlino.

Strokovnjaki ameriške vesoljske agencije NASA so danes predstavili slikovne dokaze o obstoju življenja na Marsu, ki so ga zaznali v kraterju Eagle na področju Planum Meridiani. Fotografijo je z visokoločljivostno stereo kamero (PanCam) posnelo ameriško robotsko vozilo Opportunity (Priložnost, MER-B). Strokovnjaki so posnetek, ki je nastal 22. marca, najprej posredovali izbranim znanstvenikom in ga niso takoj predstavili javnosti.

Znanstveniki, ki bodo izsledke analize fotografije in kasneje pridobljenih spektrografskih podatkov objavili v reviji Nature, so enoglasno potrdili, da je predmet v spodnjem desnem kotu posnetka živo bitje. Predmet se namreč premika in oddaja toploto, kar so izmerili s spektrometrom Mini-TES, ki ga ima vozilo pritrjenega na koncu mehanične roke.

Bitje ima na trupu dva izrastka in je podobno zemeljskim polžem. Na podoben način se tudi premika po peščenem površju. Bitje najbrž živi v podzemlju, saj njegova sled vodi do približno 6 cm visoke in 50 cm oddaljene špranje v skalah na obrobju kraterja. Podrobnejši podatki zaenkrat niso znani, vesoljska agencija pa obljublja, da bo javnost sproti obveščala o morebitnih novih izsledkih.

Ilustracija robotskega vozila

Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani prepovedano uporabljati ali posredovati drugam.