30.04.2004 - Sojuz TMA-3 s trilansko posadko spet na Zemlji

Pie Simon Zajc
Dopolnjeno
: 30.04.2004 ob 08:20

[Rev:0]

Pristajalni odsek ruske vesoljske ladje Sojuz TMA-3 je danes zgodaj zjutraj, ob 02:11:46 po srednjeevropskem asu, uspeno pristal na Zemlji. Kapsula s trilansko posadko, ki je visela pod velikim padalom, se je tal dotaknila 55 kilometrov severovzhodno od kraja Arkalik v Kazahstanu, torej tam, kjer je bilo predvideno. Vesoljci se poutijo normalno in bodo e danes prispeli v Zvezdno mestece v Rusiji, kjer se bodo e nekaj tednov privajali na ponovno ivljenje v tenosti. Kaleri in Foale, lana odprave MVP-8, sta v vesolju preivela 194 dni, 18 ur in 33 minut, Kuipers (EP-6, Delta) pa 10 dni, 20 ur in 46 sekund.

Pie Simon Zajc
: 29.04.2004 ob 23:35

Od spajalnega modula Pirs na Mednarodni vesoljski postaji (MVP) se je drevi, ob 22:52 po srednjeevropskem asu, loila ruska vesoljska ladja Sojuz TMA-3 s trilansko posadko, ki jo sestavljajo ruski poveljnik Aleksander Kaleri, ameriki ladijski inenir Michael Foale in nizozemski ladijski inenir Andre Kuipers. Loputi med ploviloma so vesoljci zaprli tri ure pred tem, ob 19:45 po naem asu. Foale in Kaleri, donedavna lana posadke MVP-8, sta se od postaje poslovila po 195 dneh bivanja v vesolju. Kuipers, ki je na vesoljsko postajo prispel pred devetimi dnevi, skupaj s posadko MVP-9, je med bivanjem v vesolju opravil vrsto raziskav za evropsko vesoljsko agencijo ESA.

Loitev od postaje je potekala po nartu in brez teav, nadzorovali pa so jo strokovnjaki iz Centra za upravljanje poletov (CUP) iz Koroljova pri Moskvi. Skozi okenca na MVP sta odhajajoe plovilo spremljala novi ruski poveljnik Genadij Padalka in ameriki ladijski inenir Edward Fincke (odprava MVP-9). Sojuz TMA-3 bo v naslednjih urah znial svojo orbito in v petek zgodaj zjutraj pristal v Kazahstanu. Iz plovila sicer e ve mesecev uhaja helij, ki skrbi za pritisk goriva v rezervoarjih, vendar ruski nadzorniki zagotavljajo, da to ne bo vplivalo na potek vrnitve. Sojuz TMA-3 je bil z Mednarodno vesoljsko postajo zdruen od 20. oktobra 2003.

Vesoljci na kazahstanski stepi