10.07.2004 - Zasebna družba načrtuje napihljiv orbitalni modul

10.07.2004

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 10.07.2004 ob 23:35

Povejte vaše mnenje na forumu!

Ameriška zasebna družba Bigelow Aerospace načrtuje napihljiv orbitalni modul, pri tem pa si pomaga z izsledki raziskav, ki jih je na podobnem projektu SpaceHab že opravila ameriška vesoljska agencija NASA oziroma njeno vesoljsko središče Johnson (JSC). Razvoj novega napihljivega modula z imenom Nautilus, ki je pravzaprav samostojna vesoljska postaja, nameravajo končati do leta 2010. Do takrat bo družba izdelala več pomanjšanih modelov, ki jih bodo preizkusili tudi v orbiti.

Do leta 2006 nameravajo izstreliti dva 1.360-kg modela Genesis, s katerima bodo preizkusili napihovanje. Leta 2007 bodo izstrelili še dva večja modela Guardian za preizkušanje življenjsko pomembnih sistemov. Končna različica bo Nautilus v obliki 13,7 metrov dolgega valja s premerom 6,7 metra in 330 kubičnih metrov velikim bivalnim prostorom. Masa modula, skupaj s spajalnim mehanizmom, bo znašala okoli 25 ton. Stene bodo iz kompozitnih materialov (ogljikova vlakna), za zaščito pred sevanjem pa bodo obložene z dobrih 6 cm debelimi vodnimi blazinami.

Podoben modul SpaceHab je načrtovala NASA za Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), a je zamisel zaradi velikih stroškov opustila. Bigelow namerava Nautilus ponuditi kot samostojno rešitev, naprimer za proizvodnjo raznovrstnih materialov v breztežnosti. Izstrelili bi ga z ruskim protonom, kitajskim dolgim pohodom ali kako ameriško težko nosilno raketo. Modul bi v orbiti lahko oskrbovali z ruskim plovilom sojuz. Zanimanje za projekt pa je pokazala tudi Kitajska, ki želi svojo vesoljsko ladjo shenzhou uporabiti tudi v komercialne namene.

Ilustracija Nautilusa s sojuzom

___________________________________________________________________________________________
Brez pisnega dovoljenja avtorja je vsebino te strani prepovedano uporabljati ali posredovati drugam.