25.04.2005 - Sojuz TMA-5 s tričlansko posadko se je vrnil na Zemljo

25. in 24.04.2005

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 25.04.2005 ob 00:15

Povejte vaše mnenje na forumu!

Pristajalni odsek ruske vesoljske ladje Sojuz TMA-5 se je danes ponoči, ob 00:08 po srednjeevropskem času, uspešno vrnil na Zemljo. Po ločitvi od Mednarodne vesoljske postaje (MVP), je plovilo ob 23:17 vžgalo svoj zaviralni motor in znižalo orbito. Približno 27 minut kasneje je vstopilo v gostejše plasti ozračja in začelo ognjeni spust. Pred vročino zaščitena kapsula s tričlansko posadko je v trdi temi pristala na predvidenem območju pri Arkaliku v Kazahstanu. H kapsuli so prileteli helikopterji z ruskimi in ameriškimi strokovnjaki ter zdravniki. Vesoljci se počutijo dobro in bodo še danes odleteli v Zvezdno mestece v Rusiji, kjer bodo okrevali po dolgotrajnem bivanju v breztežnosti. Leroy Chiao in Saližan Šaripov, člana odprave MVP-10, sta se iz vesolja vrnila po 192 dneh, 19 urah in 2 minutah, Roberto Vittori (EP-8, Eneide) pa po 9 dneh, 21 urah in 22 minutah.

Piše Simon Zajc
: 24.04.2005 ob 20:50

Ruska vesoljska ladja Sojuz TMA-5 s tričlansko rusko-ameriško-italijansko posadko se je danes ob 20:44 po srednjeevropskem času ločila od servisnega modula Zvezda na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). V plovilu so ameriški poveljnik odprave Leroy Chiao, ruski pilot sojuza Saližan Šaripov (oba člana odprave MVP-10) in italijanski vesoljec Roberto Vittori (odprava EP-8). Chiao in Šaripov se vračata na Zemljo po 192 dneh, ki sta jih preživela v vesolju kot člana 10. glavne odprave na MVP, Vittori, sicer predstavnik evropske vesoljske agencije ESA, pa po 9 dneh bivanja v breztežnosti. Vittori je v vesolje sicer poletel z novo posadko MVP-11 v Sojuzu TMA-6, na krovu postaje pa je izvajal raziskovalni program Eneide, kar mu je vzelo približno 40 ur dela.

Na MVP ostajata člana nove, to je 11. glavne posadke (MVP-11), ruski poveljnik Sergej Krikaljov in ameriški ladijski inženir John Phillips. Peterica vesoljcev je v tednu skupnega druženja izmenjala izkušnje in v petek opravila uradno predajo poveljstva. Danes zvečer so se poslovili in med ploviloma zaprli lopute. Ločitev, ki je ponavadi samodejna (računalniško vodena), je tokrat potekala ročno, pod vodstvom Šaripova. Tako so se odločili, da bi varčevali z električno energijo, saj niso bili povsem prepričani v delovanje rezervnega akumulatorja v sojuzu (z glavnim ni bilo težav). Po oddaljitvi od vesoljske postaje bo Sojuz TMA-5 znižal svojo orbito in se predvidoma nekaj po polnoči vrnil na Zemljo.

» Odprava MVP-11