25.07.2005 - Neuradne informacije o ameriških načrtih za vrnitev na Luno

25.07.2005

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 25.07.2005 ob 22:55

Povejte vaše mnenje na forumu!

Ameriška vesoljska agencija NASA pospešeno pripravlja načrte za uresničitev nove vizije raziskovanja vesolja, ki jo je leta 2004 predstavil ameriški predsednik George Bush. Zdi se, da je s prihodom novega administratorja Michaela Griffina, izkušenega vesoljskega strokovnjaka, ki je pred tremi meseci zamenjal Seana O'Keefea, v agenciji zavel svež veter. Po neuradnih informacijah, ki krožijo med poznavalci ameriškega vesoljskega programa, je v pripravi tudi načrt za vrnitev Američanov na Luno. O tem naj bi NASA spregovorila po izstrelitvi raketoplana Discovery (STS-114).

Nekaj podrobnosti je razkril že Griffinov pomočnik Chris Shank. Na simpoziju v Las Vegasu prejšnji teden je dejal, da sedmi pristanek človeka na Luni (torej prvi po šestih pristankih Apolla pred dobrimi tremi desetletji, op. p.) načrtujejo za leto 2018. Kratkoročni načrt predvideva umik raketoplanov do leta 2010, ko naj bi končali z gradnjo Mednarodne vesoljske postaje (MVP). Do takrat naj bi izdelali tudi novo plovilo CEV (Crew Exploration Vehicle), katerega prvi preizkus s posadko na krovu je predviden za leto 2011.

Po letu 2010 se bodo osredinil na razvoj tehnologij, potrebnih za polet človeka na Luno. Načrtujejo novo težko nosilno raketo, ki bo v nizko zemeljsko orbito lahko ponesla 125 ton tovora. Za osnovo bodo morda vzeli kar sedanji raketoplan, oziroma njegov zunanji rezervoar s štartnima raketama, nanj pa pritrdili tovorni modul. Robotsko raziskovanje se bo začelo leta 2008 s sondo Lunar Reconnaissance Orbiter, ki bo podrobno posnela lunino površje, z namenom poiskati primerna mesta za pristanek človeške posadke.

V osnovi je novi načrt podoben programu Apollo. Med vsako odpravo, načrtujejo najmanj dve na leto, naj bi se na Luno spustila vsa posadka štirih vesoljcev. Do lunine orbite bi jih pripeljalo plovilo CEV, na površje pa bi se spustili s pristajalnim odsekom, ki bi tja prispel ločeno. Bivanje na Luni bi trajalo približno teden dni, končni cilj pa je vzpostavitev stalne postojanke, najbrž v bližini južnega tečaja. NASA si želi tudi večjega števila zasebnih ponudnikov vesoljske tehnologije, pri katerih bi nato kupovala storitve, kot so oskrbovanje vesoljske postaje in podobno.

» Lockheed Martinov predlog za vesoljsko plovilo CEV
   » Bush: leta 2015 vrnitev na Luno
   » Bush za vrnitev na Luno, osvojitev Marsa?

Ilustracija lunarnega odseka