26.07.2005 - Ameriški raketoplan Discovery poletel k vesoljski postaji

26.07.2005

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 26.07.2005 ob 22:45

Povejte vaše mnenje na forumu!

Ameriški vesoljski raketoplan Discovery (STS-114) se je dobrih 39 minut po izstrelitvi uspešno utiril v predvideno začetno orbito z višino med 228,5 in 157,7 km nad površjem Zemlje. Ob 21:45 je raketoplan spet vžgal manevrirne raketne motorje (OMS) in dvignil orbito na višino med 307 in  226 km. Do združitve z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) bo posadka pod vodstvom poveljnice Eileen Collins in pilota Jamesa Kellyja opravila še nekaj podobnih manevrov za prilagoditev orbite.

Ameriška vesoljska agencija NASA je še sporočila, da njeni strokovnjaki natančno preučujejo posnetke izstrelitve. Na video zapisu, ki ga je posnela kamera, pritrjena na zunanji rezervoar za gorivo (oranžne barve, glej sliko), so namreč opazili neznani predmet, ki je približno dve minuti po izstrelitvi odpadel z mesta nekaj metrov pod kamero. Zdi se, da z rezervoarja odpadli predmet ni zadel Discoveryja, a previdnost ni odveč.

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 26.07.2005 ob 16:45

Z ameriškega vesoljskega izstrelišča Cape Canaveral na Floridi so danes popoldan, ob 16:38 po srednjeevropskem času, izstrelili ameriški raketoplan Discovery. Po prizemljitvi ameriških raketoplanov zaradi nesreče Columbie (STS-107), ki je pred dvema letoma in pol terjala življenja sedmih vesoljcev, se Discovery (STS-114) kot prvi vrača v vesolje. Sedemčlanski ameriško-japonski posadki poveljuje izkušena astronavtka Eileen Collins. Discovery bo med 12-dnevno odpravo obiskal Mednarodno vesoljsko postajo (MVP), kamor bo dostavil tovorni modul (MPLM) Raffaelo z zalogami za posadko in rezervnimi deli. Med odpravo so predvideni tudi trije vesoljski sprehodi, katerih cilj je preizkusiti načine popravljanja toplotno-zaščitnih ploščic raketoplana, na MVP pa zamenjati ameriški žiroskop. Združitev z Mednarodno vesoljsko postajo je načrtovana za četrtek ob 13:18.

Ameriška vesoljska agencija NASA se je za vrnitev raketoplanov v vesolje odločila po temeljiti preiskavi nesreče Columbie, pri tem pa je upoštevala tudi večino priporočil za izboljšanje varnosti, ki jih je predlagala posebna preiskovalna komisija pod vodstvom admirala Gehmana. Discovery je tako opremljen tudi z novim podaljškom za mehanično roko, na koncu katerega je kamera z laserjema. Visokoločljivostna televizijska kamera je namenjena pregledovanju toplotno-zaščitnih ploščic na trebuhu raketoplana. Izstrelitev Discoveryja so spremljali tudi z več teleskopi s kamero, radarji in letaloma. NASA bo podatke preučila, da bi se prepričala o stanju raketoplana po izstrelitvi. Kot je znano, je nesrečo Columbie zakrivil kos izolacije, ki je med izstrelitvijo odpadel z rezervoarja in poškodoval zaščitne ploščice na krilu.

» NASA zaključuje s pripravami pred izstrelitvijo Discoveryja