12.10.2005 - Izstrelili raketo s Shenzhou-6 in dvema kitajskima vesoljcema

12.10.2005

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 12.10.2005 ob 09:30

Povejte vaše mnenje na forumu!

Kitajski mediji poročajo, da je Shenzhou-6 prispel v predvideno orbito z višino 343 km, poveljnik Fei Junlong in Nie Haisheng v njem pa se počutita dobro. Izstrelitev rakete CZ-2F je kljub oblačnosti in temperaturi tik nad lediščem potekala normalno (še nekaj ur pred izstrelitvijo je močno snežilo). Reševalna raketa na vrhu zaščitnega konusa, pod katerim je bilo vesoljsko plovilo, je odpadla 120 sekund po izstrelitvi, 16 sekund kasneje so se od prve stopnje ločile štiri štartne rakete, 159 sekund po izstrelitvi pa je z delovanjem prenehala prva stopnja. Ločitev vesoljske ladje od zadnje stopnje rakete so mediji potrdili 15 minut po izstrelitvi. Shenzhou-6 ima maso okrog 8.000 kg, dolžina plovila pa naj bi znašala med 8 in 9,2 metra. Orbitalni odsek ima prostornino 9 m3, temperatura v plovilu je 21°C, hrup pa naj ne bi presegel 60 decibelov.

Piše Simon Zajc
: 12.10.2005 ob 03:05

S kitajskega vesoljskega izstrelišča Jiuquan v provinci Gansu so danes zjutraj, ob 03:00 po srednjeevropskem času, izstrelili nosilno raketo dolgi pohod 2F (CZ-2F), ki je v orbito ponesla vesoljsko ladjo Shenzhou-6 z dvema vesoljcema. Na drugi kitajski vesoljski polet s posadko sta se odpravila Fei Junlong (40 let) in Nie Haisheng (41), vojaška pilota, ki so ju izbrali izmed šestih kandidatov. V vesoljsko ladjo sta vstopila danes ob 00:15 po našem času. Odprava naj bi trajala več dni, predvidoma tri do pet. Vesoljca bosta med poletom vstopila tudi v orbitalni odsek, ki je na vrhu plovila. V njem bosta izvedla več znanstvenih poskusov.

Kitajski strokovnjaki pravijo, da sta raketa in ladja precej izboljšani glede na prejšnje odprave. Shenzhou-6 z dolžino 9,2 metra naj bi glede na Shenzhou-5 iz leta 2003 doživel 110 tehničnih sprememb. Junlong in Haisheng bosta tako imela na razpolago grelec za hrano in za razliko od prvega kitajskega vesoljca Liweia ne bosta uživala zgolj mrzlih obrokov. Poleg tega so v orbitalnem odseku še izdatne zaloge vode in hrane, spalni vreči za udoben počitek in prvič tudi breztežnostno stranišče.

Po podatkih, dosegljivih pred izstrelitvijo, naj bi bil Shenzhou-6 utirjen v začetno eliptično orbito z višino med 200 in 347 km ter naklonom 42,4° glede na ekvator. Vesoljsko plovilo bo orbito kasneje popravilo v krožnico. Po izstrelitvi bo upravljanje plovila prevzelo nadzorno središče v Pekingu, ki ga vodi Chen Bingde, član osrednje vojaške komisije in vodja oddelka za splošno oborožitev Ljudske osvobodilne armade. Kapsula z vesoljcema bo na koncu odprave pristala v pokrajini Notranja Mongolija.

Splošno o plovilu shenzhou in dosedanjih poletih