16.06.2019

06.07.2006

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 06.07.2006 ob 21:30

Povejte vaše mnenje na forumu!

Posadka raketoplana Discovery je danes ob 18:30 po našem času odprla loputo v tunelu PMA-2 in vstopila v ameriški raziskovalni modul Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Sedmerico sta pričakala poveljnik odprave MVP-13 Pavel Vinogradov in ladijski inženir Jeffrey Williams. Vesoljci bodo naslednjih teden dni prenašali opremo in zaloge iz raketoplana in tovornega modula Leonardo v vesoljsko postajo, v obratni smeri pa odpadke in opremo, ki na postaji ni več potrebna. Vesoljec iz evropske vesoljske agencije ESA Thomas Reiter, ki je pripotoval z Discoveryjem, bo še danes uradno postal član 13. glavne odprave na MVP (MVP-13). To se bo zgodilo, ko bodo na prosti sedež v ruskem vesoljskem plovilu Sojuz TMA-8, ki je združeno s postajo, namestili zanj po meri izdelano oblogo.

Piše Simon Zajc
: 06.07.2006 ob 16:55

Ameriški vesoljski raketoplan Discovery (STS-121) se je danes popoldne, ob 16:52 po srednjeevropskem času, združil z vmesnikom PMA-2 na sprednjem koncu ameriškega raziskovalnega modula Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Zadnjih nekaj sto metrov približevanja je raketoplan ročno upravljal poveljnik Steve Lindsey, pomagal pa mu je pilot Mark Kelly. Združitev, pri kateri so z ročnim laserskim daljinomerom sodelovali tudi ostali člani posadke, je potekala po načrtu in brez težav, so sporočili iz ameriškega nadzornega središča (MCC) v Houstonu. Sedemčlanska ameriško-nemška posadka Discoverya bo še danes odprla loputo v vesoljsko postajo, kjer jo pričakujeta ruski poveljnik odprave MVP-13 Pavel Vinogradov in ameriški ladijski inženir Jeffrey Williams. Vesoljcema se bo kot tretji član dolgotrajne odprave pridružil evropski vesoljec Thomas Reiter iz Nemčije, ki bo na MVP ostal pol leta. Discovery je s seboj pripeljal tovorni modul (MPLM) Leonardo z zalogami hrane, vode, drugimi potrebščinami za posadko, raziskovalnimi napravami in rezervnimi deli. Modul, ki je za zdaj še v tovornem prostoru raketoplana, bodo jutri združili z MVP in začeli prenašati tovor.

Discovery je tik pred današnjo združitvijo, ko je bil na razdalji okrog 180 m pod vesoljsko postajo, naredil počasen obrat. Takrat sta ga vesoljca Vinogradov in Williams fotografirala skozi okna servisnega modula Zvezda na MVP. Strokovnjaki ameriške vesoljske agencije NASA bodo na podlagi teh digitalnih posnetkov natančno ocenili stanje toplotno-zaščitnih ploščic na vesoljskem plovilu.  Že včeraj so vesoljci s podaljšano raketoplanovo mehanično roko, opremljeno s posebno kamero, pregledali spodnji del Discoveryja. Kot vse kaže so popravki na zunanjem rezervoarju, ki so jih strokovnjaki opravili po lanskoletnem poletu Discoveryja (STS-114), botrovali temu, da z njega ni odpadlo večjih kosov, ki bi lahko poškodovali raketoplan.

Raketoplan Discovery (STS-121) poletel k vesoljski postaji