23.11.2006 - Tjurin in Lopez-Alegria med vesoljskim sprehodom igrala golf

23.11.2006

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 23.11.2006 ob 08:05

Povejte vaše mnenje na forumu!

Ruski kozmonavt Mihail Tjurin in ameriški astronavt Michael Lopez-Alegria sta se danes ponoči, ob 01:17 po srednjeevropskem času, odpravila na prvi vesoljski sprehod med odpravo MVP-14. Tretji član posadke, Thomas Reiter, je ostal v postaji. Sprehod se je začel dobro uro kasneje, kot je bilo sprva načrtovano, saj je v Tjurinovem vesoljskem skafandru prišlo do težav s cevjo hladilnega sistema. Vesoljca sta napako odkrila med preverjanjem delovanja ruskih skafandrov vrste orlan M. Da je lahko poravnal prepognjeno cevko, je moral Tjurin izstopiti iz skafandra. Nadzorniki v ruskem Centru za upravljanje poletov (CUP) v Koroljovu pri Moskvi so šele nato dovolili nadaljevati priprave za izstop v vesolje. Ladijski inženir Tjurin in poveljnik Lopez-Alegria sta Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) zapustila skozi loputo ruskega združevalnega modula Pirs (SO-1), ki služi tudi kot zračna zapora. Prva naloga vesoljcev je bilo snemanje oglasa za kanadsko podjetje, ki izdeluje opremo za golf. Tjurin je, "stoječ" na zunanjosti Pirsa, s pozlačeno palico uspešno udaril posebno 3-gramsko žogico za golf, ki je odletela stran od postaje. Po predvidevanjih strokovnjakov ameriške vesoljske agencije NASA, bo žogica še naslednjih nekaj dni obkrožala Zemljo in nato zgorela v gostejših plasteh ozračja. Ruskemu kozmonavtu je uspel najdaljši udarec v zgodovini golfa. Vesoljca sta se nato posvetila resnejšemu delu. Odpravila sta se na zadnji konec ruskega servisnega modula Zvezda, k spajalnemu mehanizmu, s katerim je združena tovorna ladja Progres M-58. Potrdila sta, da se ena od anten sistema kurs na progresu ni zložila in se je med združevanjem plovil zataknila v držalo na Zvezdi. Pokvarjeno anteno sta poskušala zložiti, a jima to ni uspelo. Njuna naslednja naloga je bila prestavitev antene WAL 2, namenjene evropskim samodejnim tovornim ladjam ATV. Pritrdila sta jo nekaj deset centimetrov stran od prvotnega mesta na obodu zadnjega konca Zvezde. Na servisni modul sta zatem namestila še napravo BTN, namenjeno preučevanju Sončevih bleskov. Zaradi pomanjkanja časa vesoljcema ni uspelo opraviti vseh nalog. Ob 06:55 po našem času sta se Tjurin in Lopez-Alegria vrnila v modul Pirs. Ko sta za seboj zaprla loputo, je to pomenilo uradni konec 5 ur in 38 minut trajajočega vesoljskega sprehoda.

Težave pri združitvi Progresa M-58 z vesoljsko postajo