11.12.2006 - Discovery (STS-116) se je združil z Mednarodno vesoljsko postajo

11. in 12.12.2006

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 12.12.2006 ob 01:00

Povejte vaše mnenje na forumu!

Med ameriškim raketoplanom Discovery in Mednarodno vesoljsko postajo so danes, 12. decembra, ob 00:54 po srednjeevropskem času odprli lopute. Sedemčlanska posadka raketoplana je vstopila v postajo, kjer so jih v ameriškem modulu Destiny pričakali člani odprave MVP-14. Poveljnik Lopez-Alegria je obiskovalce seznanil z napotki za varno bivanje v vesoljski postaji. Časa za sproščeno druženje vesoljcev bo malo, saj bosta Curbeam in Fuglesang še danes odšla na prvi vesoljski sprehod med odpravo STS-116.

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 11.12.2006 ob 23:15

Ameriški vesoljski raketoplan Discovery (STS-116) se je danes zvečer, ob 23:12 po srednjeevropskem času, združil z vmesnikom PMA-2 na ameriškem modulu Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Zadnji del približevanja je raketoplan ročno upravljal poveljnik Mark Polansky, pomagal pa mu je pilot William Oefelein. Drugi člani posadke so z laserskim daljinomerom nadzorovali razdaljo do postaje. Šestčlanska ameriško-švedska posadka raketoplana bo približno dve uri po združitvi odprla lopute v vesoljsko postajo, kjer jo pričakujejo ameriški poveljnik odprave MVP-14 Michael Lopez-Alegria, ruski kozmonavt Mihail Tjurin in nemški vesoljec Thomas Reiter. Discovery ima v tovornem prostoru modul SpaceHab z zalogami in kratki nosilec P5, ki ga bodo v prihodnjih dneh namestili na zunanjost postaje. Z Discoveryjem je na MVP prispela tudi ameriška astronavtka slovensko-indijskega rodu Sunita Williams, ki bo kot ladijska inženirka nadomestila Reiterja. Williamsova bo uradno postala članica posadke MVP-14 že nekaj ur po združitvi, ko bodo v rusko vesoljsko ladjo Sojuz TMA-8, ki je spojena z modulom Zarja in služi tudi kot reševalno plovilo v primeru nevarnosti na postaji, namestili njeno po meri izdelano oblogo za sedež. Reiter, ki na postaji prebiva od letošnjega julija, se bo z raketoplanom vrnil na Zemljo.

Eno uro pred združitvijo, ko je bil na razdalji 182 metrov pod vesoljsko postajo, je Discovery naredil počasen obrat za 360°, da so ga vesoljci v postaji lahko fotografirali skozi okna modula Zvezda. Strokovnjaki ameriške vesoljske agencije NASA bodo digitalne posnetke pregledali in natančno ocenili stanje toplotno-zaščitnih ploščic na vesoljskem plovilu, predvsem tistih na spodnjem delu raketoplana. Že včeraj so vesoljci z raketoplanovo mehanično roko, na koncu katere je posebna kamera, pregledali ta del Discoveryja in ugotovili, da je v dobrem stanju.

Začeli odštevanje do izstrelitve raketoplana Discovery