10.06.2007 - Ameriški raketoplan Atlantis se je združil z vesoljsko postajo

nedelja, 10.06.2007

Piše Simon Zajc

Objavljeno
: 10.06.2007 ob 23:25

Povejte vaše mnenje na forumu!

Posadka raketoplana Atlantis je ob 23:20 po srednjeevropskem času odprla loputo v vesoljsko postajo in vstopila v ameriški raziskovalni modul Destiny, kjer so jih pričakali člani 15. glavne odprave (MVP-15). Časa za sproščeno druženje bo malo, saj bodo že čez nekaj ur iz raketoplanovega tovornega prostora z mehanično roko dvignili novi nosilec S3/S4, na katerem sta dve krili s sončnimi celicami in ga predali mehanični roki Canadarm2 na vesoljski postaji. Astronavti se bodo začeli pripravljati tudi na jutrišnji prvi vesoljski sprehod.

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 10.06.2007 ob 21:40

Ameriški raketoplan Atlantis (STS-117) se je danes ob 21:36 po srednjeevropskem času združil z vmesnikom PMA-2 na ameriškem modulu Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Zadnji del približevanja je, tako kot je to normalno, ročno upravljal poveljnik Frederick Struckow, pomagal pa mu je pilot Lee Archambault. Drugi člani posadke so približevanje nadzirali z laserskim daljinomerom. Sedemčlanska ameriška posadka Atlantisa bo še drevi odprla lopute v vesoljsko postajo, kjer jo pričakujejo ruski poveljnik odprave MVP-15 Fjodor Jurčihin ter ladijska inženirja Oleg Kotov in Sunita Williams. Raketoplan v tovornem prostoru nosi 17,5-tonski nosilec S3/S4, ki ga bodo v prihodnjih dneh namestili na zunanjost postaje. Z Atlantisom je na MVP prispel tudi ameriški astronavt Clayton Anderson, ki bo kot ladijski inženir zamenjal Wiliamsovo. Anderson bo uradno postal član posadke MVP-15 že nekaj ur po združitvi, ko bodo v ruski Sojuz TMA-9, ki služi tudi kot reševalno plovilo v primeru nevarnosti na postaji, namestili njegovo po meri izdelano oblogo za sedež. Wiliamsova, ki je na postaji od sredine lanskega decembra, se bo z Atlantisom vrnila na Zemljo.

Eno uro pred današnjo združitvijo, ko je bil raketoplan na razdalji okrog 180 metrov pod vesoljsko postajo, je Atlantis naredil počasen obrat za 360°. Vesoljci v postaji so ga tako lahko z vseh strani posneli z digitalnimi fotoaparati. Strokovnjaki ameriške vesoljske agencije NASA bodo posnetke pregledali in ocenili stanje toplotno-zaščitnih ploščic na vesoljskem plovilu. Že včeraj so z raketoplanovo mehanično roko, na koncu katere je kamera, pregledali Atlantis in ugotovili, da se je odvihal približno 10x15 cm velik trikotni del zaščitne tkanine pri glavnih motorjih pod repom. Strokovnjaki stanje še preučujejo. Za zdaj ne kaže, da bi bil raketoplan v nevarnosti.

Odprava raketoplana Atlantis STS-117