10.06.2007 - Ameriki raketoplan Atlantis se je zdruil z vesoljsko postajo

nedelja, 10.06.2007

Pie Simon Zajc

Objavljeno
: 10.06.2007 ob 23:25

Povejte vae mnenje na forumu!

Posadka raketoplana Atlantis je ob 23:20 po srednjeevropskem asu odprla loputo v vesoljsko postajo in vstopila v ameriki raziskovalni modul Destiny, kjer so jih priakali lani 15. glavne odprave (MVP-15). asa za sproeno druenje bo malo, saj bodo e ez nekaj ur iz raketoplanovega tovornega prostora z mehanino roko dvignili novi nosilec S3/S4, na katerem sta dve krili s sonnimi celicami in ga predali mehanini roki Canadarm2 na vesoljski postaji. Astronavti se bodo zaeli pripravljati tudi na jutrinji prvi vesoljski sprehod.

Pie Simon Zajc
Objavljeno
: 10.06.2007 ob 21:40

Ameriki raketoplan Atlantis (STS-117) se je danes ob 21:36 po srednjeevropskem asu zdruil z vmesnikom PMA-2 na amerikem modulu Destiny na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Zadnji del priblievanja je, tako kot je to normalno, rono upravljal poveljnik Frederick Struckow, pomagal pa mu je pilot Lee Archambault. Drugi lani posadke so priblievanje nadzirali z laserskim daljinomerom. Sedemlanska amerika posadka Atlantisa bo e drevi odprla lopute v vesoljsko postajo, kjer jo priakujejo ruski poveljnik odprave MVP-15 Fjodor Jurihin ter ladijska inenirja Oleg Kotov in Sunita Williams. Raketoplan v tovornem prostoru nosi 17,5-tonski nosilec S3/S4, ki ga bodo v prihodnjih dneh namestili na zunanjost postaje. Z Atlantisom je na MVP prispel tudi ameriki astronavt Clayton Anderson, ki bo kot ladijski inenir zamenjal Wiliamsovo. Anderson bo uradno postal lan posadke MVP-15 e nekaj ur po zdruitvi, ko bodo v ruski Sojuz TMA-9, ki slui tudi kot reevalno plovilo v primeru nevarnosti na postaji, namestili njegovo po meri izdelano oblogo za sede. Wiliamsova, ki je na postaji od sredine lanskega decembra, se bo z Atlantisom vrnila na Zemljo.

Eno uro pred dananjo zdruitvijo, ko je bil raketoplan na razdalji okrog 180 metrov pod vesoljsko postajo, je Atlantis naredil poasen obrat za 360. Vesoljci v postaji so ga tako lahko z vseh strani posneli z digitalnimi fotoaparati. Strokovnjaki amerike vesoljske agencije NASA bodo posnetke pregledali in ocenili stanje toplotno-zaitnih ploic na vesoljskem plovilu. e veraj so z raketoplanovo mehanino roko, na koncu katere je kamera, pregledali Atlantis in ugotovili, da se je odvihal priblino 10x15 cm velik trikotni del zaitne tkanine pri glavnih motorjih pod repom. Strokovnjaki stanje e preuujejo. Za zdaj ne kae, da bi bil raketoplan v nevarnosti.

Odprava raketoplana Atlantis STS-117