28.03.2008 - V Washingtonu simpozij o Hermanu Potočniku - Noordungu

Piše
Simon Zajc
Objavljeno
: 28.03.2008 ob 20:20

Povejte vaše mnenje na forumu!

V veleposlaništvu Republike Slovenije v Washingtonu je včeraj, 27. marca, potekal simpozij, posvečen 80. obletnici izida knjige Problem vožnje po vesolju, ki jo je napisal slovenski pionir astronavtike Herman Potočnik - Noordung. Knjiga je izšla oktobra 1928 v Berlinu. Že poleti 1929 je v Združenih državah Amerike izšel njen angleški prevod, leta 1935 je bila prevedena v ruščino, slovenska izdaja pa je izšla leta 1986. Simpozij je bil vsebinsko razdeljen na dve omizji: Delo in ideje Hermana Potočnika ter Prihodnosti vesoljskih poletov.

V prvem omizju so sodelovali dr. Frederick Ordway, znanstvenik in pisec knjig o astronavtiki, tudi tehnični svetovalec pri filmu Odiseja 2001, dr. Michael Neufeld, avtor nagrajene biografije Werhnerja von Brauna in vodja oddelka za zgodovino astronavtike v ameriškem muzeju letalstva in astronavtike (National Air and Space Museum), Dragan Živadinov, umetnik in kozmonavt-kandidat iz Slovenije ter zgodovinar dr. Roger Launius. Ordway je skupaj z Von Braunom, očetom rakete saturn 5, ki je Američane popeljala na Luno, v šestdesetih letih preteklega stoletja napisal več knjig o zgodovini astronavtike. O Potočniku je dejal, da je bil prvi, ki si je predstavljal, za kaj vse je uporabna vesoljska postaja, kako iz nje opazovati Zemljo in vreme ter na njej celo opravljati vojaške naloge.

O prihodnosti vesoljskih poletih je spregovorila ameriška astronavtka slovenskega rodu Sunita Williams, članica odprav MVP-14 in MVP-15 na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), sicer namestnica vodje astronavtske pisarne v Johnsonovem vesoljskem središču (NASA). Pripovedovala je o večmesečnem bivanju na vesoljski postaji in občutkih med njenim prvim vesoljskim sprehodom. Spregovorili so tudi dr. John Logsdon z Univerze George Washington, Frederic Nordlund, ki je vodja predstavništva Evropske vesoljske agencije (ESA) v Washingtonu in dr. Dušan Petrač, upokojeni slovenski znanstvenik, ki je delal v Laboratoriju za reaktivni pogon (JPL).

Ob priložnosti je slovensko veleposlaništvo v Washingtonu odprlo tudi umetniško razstavo "8008: The Problem of Space Travel", Dunje Zupančič, Mihe Turšiča in Dragana Živadinova. Razstava tematsko obravnava znanstveno delo Hermana Potočnika - Noordunga.

Spletna stran o Hermanu Potočniku - Noordungu
Spominsko središče Hermana Potočnika v Vitanju
Kozmokinetični kabinet Noordung

dr. John Logsdon, dr. Roger
 Launius in Sunita Williams

Za ogled večje slike klikni na sličico.

dr. Frederick Ordway in
 Dragan Živadinov
Za ogled večje slike klikni na sličico.

Slovensko veleposlaništvo v ZDA