13.06.2008 - Noordungov forum ob 80-letnici izida Potočnikove knjige

petek, 13.06.2008

Piše Simon Zajc

Objavljeno
: 13.06.2008 ob 19:45

Povejte vaše mnenje na forumu!

Slovenska znanstvena fundacija (SZF) je v sredo, 11. junija 2008, organizirala 7. Noordungov forum. Potekal je v dvorani ljubljanskega hotela Slon, udeležilo pa se ga je približno petdeset obiskovalcev. Posvečen je bil osemdeseti obletnici izida knjige Hermana Potočnika - Noordunga "Problem vožnje po vesolju" in pristopanju Republike Slovenije k Evropski vesoljski agenciji. Program, ki je trajal dobre tri ure, je bil razdeljen na tri sekcije: Vizionarstvo Hermana Potočnika, Razumevanje vesolja in Promocija Hermana Potočnika. Po uvodnem nagovoru direktorja SZF dr. Edvarda Kobala, je dr. Radovan Pajntar, predstavnik Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo RS, spregovoril o pomenu podpisa sporazuma o sodelovanju v vesolju v miroljubne namene med Slovenijo in Evropsko vesoljsko agencijo. Prof. dr. Dušan Petrač, upokojeni sodelavec ameriške vesoljske agencija NASA in Laboratorija za reaktivni pogon (JPL), je predaval o dometu Noordungovih vizij o raziskovanju in razumevanju vesolja. Vojko Kogej, ustanovitelj Vesoljske tiskovne agencije (VTA), je predstavil knjižne odzive Rusov na Potočnikove ideje. Miloš Krmelj, predstavnik Mednarodne vesoljske univerze (ISU), je orisal delovanje te izobraževalne ustanove. Simon Zajc, urednik slovenskega portala o vesolju, Vesolje.net, je predstavil prototip večpredstavnostnega informacijskega kioska o Hermanu Potočniku - Noordungu. Dr. Sandi Sitar, publicist in zgodovinar, pa je opisal Potočnikovo delovanje v nemškem krogu pionirjev astronavtike. Sodelujoči so se strinjali, da je knjiga Problem vožnje po vesolju izšla leta 1928 in ne šele 1929 kot je bilo mišljeno doslej. Letošnji Noordungov forum so finančno podprli Jože Kastelic, gradbenik v Kanadi, Dušan Petrač, Edvard Kobal in Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo.

Slovenija in Evropska vesoljska agencija začeli sodelovanje