11.07.2008 - Kozmonavta med sprehodom pregledala Sojuz TMA-12

petek, 11.07.2008

Pie Simon Zajc

Objavljeno
: 11.07.2008 ob 05:50

Povejte vae mnenje na forumu!

Ruska kozmonavta Sergej Volkov in Oleg Kononenko sta se v etrtek, 10. julija, ob 20:48 po srednjeevropskem asu odpravila na prvi vesoljski sprehod med 17. glavno odpravo (MVP-17) na Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Tretji lan posadke, ameriki ladijski inenir Gregory Chamitoff, je med sprehodom akal v vesoljskem plovilu Sojuz TMA-12. Lopute med moduli, ki sestavljajo postajo, so bile iz preventivnih razlogov zaprte, za primer, e posadki ne bi uspelo vstopiti nazaj v postajo in bi se v sojuzu predasno vrnila na Zemljo.
Potem, ko sta kozmonavta izstopila iz ruskega zdruevalnega modula Pirs, ki slui tudi kot zrana zapora, je poveljnik odprave MVP-17 Volkov pripravil enega od dveh ruskih teleskopskih erjavov strela, ki sta na Pirsu. Sam je ostal pri upravljalnem mestu erjava, ladijski inenir Kononenko pa se je pripel na njegov drugi konec. S pomojo strele se je Kononenko nato priblial ruskemu plovilu Sojuz TMA-12, ki je zdrueno s spodnjo stranjo Pirsa (glej skico).
Kononenko, igar ruski skafander orlan M je bil tokrat opremljen tudi z ameriko kamero, ki je omogoila neposredni prenos slike v rusko nadzorno sredie (CUP) v Koroljovu pri Moskvi, je z noem zarezal v izolacijsko prevleko na sojuzu. To je storil na delu, kjer sta zdruena pristajalna kapsula in pogonsko-instrumentalni odsek plovila. Volkov in Kononenko sta iz vmesnika med odsekoma nato s skupnimi momi odstranila enega od desetih eksplozivnih zapahov, ki poskrbijo za loitev delov sojuza med vraanjem na Zemljo.
Eden od pirotehninih spojev, ki so nameeni v petih parih, bi lahko bil vzrok, da se pri zadnjih vrnitvah sojuzov dva odseka nista povsem loila pred vstopom v ozraje. Temu je bila zato sledila balistina, torej zasilna vrnitev na Zemljo. Pirotehnini spoj na mestu pet sta kozmonavta odklopila od elektrinega kabla, ga odstranila in shranila v zaitno posodo. Po koncu sprehoda sta ga prinesla v postajo. Zapah bodo ob koncu odprave MVP-17 vrnili na Zemljo, kjer ga bodo preuili strokovnjaki ruske drube RKK Energija, ki izdeluje sojuze.
Po opravljenem delu sta Volkov in Kononenko pospravila za seboj in se vrnila v modul Pirs. Danes, 11. julija, ob 03:06 po naem asu sta zakljuila vesoljski sprehod, ki je trajal 6 ur in 18 minut.

Sojuz TMA-11 s trilansko posadko se je vrnil na Zemljo