01.04.2010 - Posvet o sodelovanju z Evropsko vesoljsko agencijo

Piše
Nataša Gerkeš, MVZT
Objavljeno
: 01.04.2010 ob 20:02

Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo je v sredo, 31. marca 2010, pripravilo posvet za gospodarstvenike, raziskovalce in visokošolske zavode, na katerega je povabilo predstavnike Evropske vesoljske agencije: dr. Marcosa Bavdaža, vodjo oddelka za napredne tehnologije pri ESA, dr. Pedra Batisto, vodjo pisarne ESA za podporo novim članicam ter Bernarda Zuffereya, vodjo PECS pisarne. Namen posveta je bil predstaviti možnosti, ki jih status Slovenije kot evropske sodelujoče države v ESA nudi slovenskemu gospodarstvu, raziskovalcem in visokošolski sferi.

Posvet je bil izjemno dobro obiskan, saj je predstavnikom ESA prisluhnilo okoli 120 udeležencev posveta. Uvodoma jih je nagovoril minister Gregor Golobič, ki je navedel misel dr. Pedra Batiste, ki jo je le-ta izrekel januarja letos v Noordwiyku na Nizozemskem, ob podpisu sporazuma evropske sodelujoče države, ki sta ga sklenili ESA in Republika Slovenija. Takrat je namreč slikovito dejal, da ESA deluje na principu vsestranske sreče, torej v zadovoljstvo vseh, ki so vključeni. Minister je dodal, da je za Slovenijo priznanje, da je pridobila status sodelujoče države, saj to lahko stori le država, ki razpolaga z razvojnim potencialom. Zato gre hkrati priznanje slovenskemu gospodarstvu in raziskovalni sferi, da imata dovolj potenciala za sodelovanje v ESA projektih. Vesoljske tehnologije so najbolj fantastične tukaj in zdaj,je dejal minister Golobič, saj lahko prispevajo k rešitvi številnih izzivov na Zemlji. Obenem je napovedal, da si bo Slovenija prizadevala storiti tudi vse potrebno, da pridobi polnopravno članstvo v ESA.

MVZT je že objavil javni poziv za zbiranje predlogov projektov za določitev prioritetnih področij, v okviru Načrta za evropske sodelujoče države (PECS) ESA. Prejete predloge projektov, ki jih bo upoštevalo pri določanju prioritetnih področij, ki se bodo financirala iz članarine, ki jo bo Slovenija plačala v skladu s podpisanim sporazumom z ESA v višini okoli milijona evrov letno.

Predlog na poziv lahko podajo visokošolski zavodi, javni in zasebni raziskovalni zavodi, gospodarske družbe in druge pravne osebe, ki delujejo na področjih in konkretnih izdelkih, ki bi lahko pripomogla v razvoju vesoljskih dejavnosti. Sicer pa so področja in dejavnosti, ki jih zajema PECS naslednja: znanost o vesolju, raziskave v zvezi z opazovanjem Zemlje in njihova uporaba, telekomunikacije, zlasti predstavitev storitev in satelitska navigacija, mikrogravitacijske raziskave, zlasti vesoljska biologija in medicina ter predelovanje snovi, ter zemeljska inženirska podpora in uporaba.

Predloge na javni poziv sprejema MVZT do 20. aprila 2010. Evropska vesoljska agencija pa je tista, ki se bo odločila, katere od predlogov bo vključila v Načrt za evropske sodelujoče države.

Vabilo: Evropska vesoljska agencija odpira vrata Sloveniji