11.05.2013 - Zaradi uhajanja amoniaka astronavta opravila sprehod
  Zaradi uhajanja amoniaka astronavta opravila sprehod

Houston, ZDA
11.
05
.2013

Piše Simon Zajc

Objavljeno: 11.05.2013 21:40

Člani 35. glavne posadke (MVP-35), ki prebivajo na Mednarodni vesoljski postaji (MVP), so 9. maja opazili, da iz skrajnega levega konca ameriškega zunanjega ogrodja vesoljske postaje brizga curek zmrznjenega amoniaka. Tudi telemetrijski podatki so nadzornikom na Zemlji kmalu potrdili, da se nivo amoniaka, ki kroži v hladilnem sistemu na ogrodju P6, hitro znižuje. Zaradi tega so brž ustavili delovanje energetskega sklopa 2B, ki ga napajata skrajno levi krili sončnih celic. Hladilni sistem z odvajanjem toplote preko radiatorjev preprečuje prekomerno segrevanje energetskega sklopa, ki bi ob previsoki temperaturi lahko odpovedal. Vodstvo ameriške vesoljske agencije NASA se je zaradi tega odločilo, da v najkrajšem možnem času pošlje dva astronavta na vesoljski sprehod, med katerim bosta poskusila odpraviti puščanje amoniaka.

Ameriška astronavta Chris Cassidy in Tom Marshburn, oba izkušena sprehajalca po vesolju, sta se na sprehod odpravila v ameriških skafandrih vrste EMU. Sprehod sta začela danes ob 14:44 po srednjeevropskem času, ko sta napajanje skafandrov preklopila iz omrežja postaje na notranje baterije. Kmalu zatem sta izstopila iz zračne zapore ameriškega modula Quest. Odšla sta vzdolž ogrodja postaje vse do nosilca P6, kjer so pred dnevi opazili puščanje amoniaka. Tam sta približno poltretjo uro po začetku sprehoda iz ogrodja odstranila obstoječo črpalko hladilnega sistema in jo zamenjala z nadomestno, ki je bila shranjena na nosilcu v bližini. Novo črpalko so takoj po zamenjavi vključili. Astronavta, ki sta ostala v bližini, sta jo opazovala in nista zaznala uhajanja tekočine. Odšla sta nazaj do modula Quest in se vrnila v notranjost postaje ter ob 20:14 zaključila vesoljski sprehod, ki je trajal 5 ur in pol.

Zbrani podatki in novice o odpravi MVP-35