21.12.2013 - Astronavta med sprehodom popravljala hladilni sistem
  Astronavta med sprehodom popravljala hladilni sistem

Houston, Združene države Amerike
21. in 22.12
.2013

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno: 22.12.2013 11:25

Ameriška vesoljska agencija NASA je sporočila, da je prestavila drugi vesoljski sprehod, ki je bil načrtovan za ponedeljek, na torek, 24. decembra. Mastracchio na sprehodu ne bo nosil istega, ampak drugi skafander. Glede na to, da se je včerajšnji sprehod na željo Mastracchia končal prej, kot so to želeli nadzorniki, ni izključeno, da je tudi tokrat prišlo do težav z uhajanjem vode v skafandru. NASA tega sicer ni potrdila. Kljub vsemu sta vesoljca včeraj v krajšem času opravila več dela, kot je bilo načrtovano.

Piše Simon Zajc

Objavljeno: 21.12.2013 20:15

Ameriška astronavta Rick Mastracchio in Mike Hopkins sta danes opravila vesoljski sprehod izven Mednarodne vesoljske postaje, ki je bil namenjen popravljanju ameriškega hladilnega sistema. Dne 11. decembra letos so namreč zaznali težave v delovanju črpalke, ki skrbi za kroženje amoniaka po ceveh hladilnega krogotoka A. Gre za eno od dveh samostojnih napeljav sistema, ki hladi module ameriškega dela postaje, kamor spadata tudi japonski Kibo in evropski Columbus. Zaradi okrnitve delovanja hladilnega sistema je zadnjih deset dni ostalo izključenih mnogo znanstvenih naprav. Ameriška vesoljska agencija NASA se je zato odločila, da napako čim prej odpravijo. Sklop črpalk in drugih naprav na tem mestu je odpovedal že avgusta 2010 in so ga zamenjali. V nadomestnem sklopu je tokrat odpovedala druga črpalka kot v prvotnem sklopu.

Mastracchio in Hopkins sta se v ameriških vesoljskih skafandrih vrste EMU ob 13:02 odpravila iz zračne zapore modula Quest in začela sprehod. Čeladi sta imela opremljeni z vpojno gobico in dihalno cevjo, ki naj bi pomagali astronavtoma, če bi prišlo do puščanja vode, kot se je zgodilo italijanskemu vesoljcu Parmitanu med julijskim sprehodom. Vesoljca sta delala na nosilcu S1, ki je del ameriškega zunanjega ogrodja postaje. Odklopila sta sklop črpalk, ki je velik približno toliko kot domači hladilnik. Nato ga je Mastracchio, stoječ na koncu daljinsko vodene mehanične roke Canadarm2, odstranil iz prostora v nosilcu S1 in ga držeč v rokah prenesel do pritrditvenega mesta na vozičku, ki se lahko premika po tirih na ogrodju postaje. Astronavta sta zatem pospravila za seboj in se vrnil v modul Quest. Sprehod sta zaključila ob 18:29 po srednjeevropskem času, to je po 5 urah in 28 minutah.

Naslednji vesoljski sprehod, namenjen popravljanju ameriškega hladilnega sistema, bo v ponedeljek, 23. decembra. Če bo treba, bosta Mastracchio in Hopkins za božič odšla še na tretji sprehod.

Zbrani podatki in novice o odpravi MVP-38