28.10.2014 - Raketo antares z ameriško tovorno ladjo Cygnus ORB-3 razneslo

28.10
.2014

Piše Simon Zajc

Objavljeno: 28.10.2014 23:30

S Srednjeatlantskega krajevnega vesoljskega izstrelišča (MARS) na otoku Wallops v ameriški zvezni državi Virginiji so danes ob 23:22 po srednjeevropskem času izstrelili ameriško nosilno raketo antares, prvič v različici 130, ki jo sestavlja zmogljivejša druga stopnja (Castor 30 XL). Raketo je razneslo približno 10 sekund po tem, ko je zapustila izstrelitveno ploščad, nad katero se je dvignila nekaj deset metrov. Očitno je prišlo do napake v delovanju prve stopnje rakete, ki sta jo poganjala dva motorja AJ-26 podjetja Aerojet. Dejansko gre za okrog 40 let stare raketne motorje NK-33 sovjetske izdelave, ki so jih v ZDA obnovili in nekoliko predelali. Raketa je skupaj s tovorno ladjo padla na izstrelitveno ploščad in v njeni neposredni bližini zgorela.

Nosilna raketa antares bi morala v vesolje ponesti ameriško tovorno vesoljsko ladjo Cygnus ORB-3, ki bi v bližino Mednarodne vesoljske postaje (MVP) prispela 3. novembra. Ladja je bila natovorjena s približno 2.290 kg tovora: 748 kg je bilo hrane in potrebščin za posadko MVP-41, ki prebiva na postaji, 727 kg pa znanstvene opreme. Ostalo so zasedali rezervni deli in druge stvari za ameriški (637 kg) ter japonski (30 kg) del vesoljske postaje. V ladji je bilo tudi 28 mikrosatelitov, ki bi jih po prihodu na postajo skozi tovorno zračno zaporo in s pomočjo daljinsko vodene japonske mehanične roke naložili v in lansirali z mehansko izstrelitveno napravo na zunanji večnamenski paleti japonskega raziskovalnega modula Kibo. Podjetje Orbital, ki izdeluje nosilne rakete antares in tovorne ladje cygnus, je plovilo Cygnus ORB-3 poimenovalo tudi kot "SS Deke Slayton" in sicer po legendarnem ameriškem astronavtu in direktorju NASE.

Zbrani podatki in novice o odpravi MVP-41