23.12.2014 - Prva poskusna izstrelitev nove ruske rakete angara A5

23.12
.2014

Piše Simon Zajc
Objavljeno: 23.12.2014 18:25

Z ruskega severnega kozmodroma Pleseck, ki leži približno 800 km severno od Moskve, so danes ob 06:57 po srednjeevropskem času prvič poskusno izstrelili novo rusko težko nosilno raketo angara A5.1L z dodatno raketno stopnjo briz M. Ker je šlo za poskusni polet, je tovor predstavljala le maketa satelita. Novo raketo so izdelali v ruskem Državnem vesoljskem znanstveno-proizvodnem centru M. V. Hruničeva iz Moskve. Po prvih podatkih je polet rakete, ki naj bi v prihodnosti nadomestila rakete proton M in omogočila postopno preselitev izstrelitev s kozmodroma Bajkonur v Kazahstanu na kozmodrome v Rusiji, potekal brez težav. Raketna stopnja briz M z maketo satelita je okrog 16:00 po našem času dosegla ciljno geostacionarno orbito.

Angara je družina modularnih raket, ki lahko v nizko zemeljsko orbito ponesejo tovor z maso od dveh (angara 1.1) do 35 ton (angara A7). Danes izstreljena raketa zmore v nizko zemeljsko orbito z višino 190 km ponesti 24,5-tonski tovor, v prehodno geostacionarno orbito pa 5,4 tone. Rusi poudarjajo, da gre za ekološko raketo, ki za pogon prvih treh stopenj, za razliko od protona, ne uporablja strupenega goriva, ampak kerozin in kisik. Prva poskusna izstrelitev osnovne različice rakete angara 1.2PP je bila na kozmodromu Pleseck opravljena 9. julija letos. Maketa satelita je takrat poletela 5.700 km daleč in padla na vojaški poligon Kura na ruskem daljnem vzhodu, na Kamčatki.

Prva izstrelitev rakete angara A5 +