16.06.2019

Koroljov, Ruska federacija
28.04
.2015

Dopolnjeno: 28.04.2015 ob 23:50

Strateško poveljstvo ameriške vojske (USSTRATCOM) je izdalo nove podatke o orbiti Progresa M-27M, ki kažejo, da Zemljo obkroža višje, kot je sprva kazalo in se ujemajo z ruskimi izsledki. Ladja kroži na višini med 188 in 260 km, kar pomeni, da se prizemlje skorajda ujema z načrtovani višino (193 km), odzemlje pa je dobrih 20 km višje. To pomeni, da plovilo še vsaj teden dni ne bo v nevarnosti, da bi nenadzorovano vstopilo v gostejše plasti ozračja in zgorelo. Zdi se, da je za težave bržkone vsaj delno odgovorna zadnja stopnja rakete sojuz 2.1a. Morda je prišlo do težav pri ali po ločitvi plovila od rakete, ki bi ga zadnja stopnja lahko poškodovala. Ker se ladja nenadzorovano hitro vrti okrog svoje daljše osi, plošči s sončnimi celicami nista usmerjeni k Soncu, kar bo povzročilo težave z oskrbo z električno energijo in izpraznitev akumulatorjev.

Dopolnjeno: 28.04.2015 ob 21:45

Podatki radarskih sledilnih postaj strateškega poveljstva ameriške vojske (USSTRATCOM) kažejo, da se je Progres M-27M utiril v orbito, ki ima višino med 120 in 316 km nad površjem Zemlje, kar je precej nižje od načrtovane začetne orbite, ki bi morala imeti višino med 193 in 238 km. Ali to pomeni, da gre vzrok za začetek težav iskati  tudi v delovanju nosilne raketo sojuz 2.1a, še ni jasno. Ni pa nobenega dvoma, da tako nizka orbita ne daje več kot nekaj dni časa ruskim nadzornikom, da prevzamejo nadzor nad plovilom in zvišajo njegovo orbito, sicer bo tovorna ladja nenadzorovano vstopila v gostejše plasti ozračja in zgorela.

Objavljeno: 28.04.2015 ob 16:35

Z ruskega kozmodroma Bajkonur v Kazahstanu so danes ob 09:09 po srednjeevropskem času izstrelili raketo sojuz, ki je v vesolje ponesla rusko samodejno tovorno vesoljsko ladjo Progres M-27M. Tovorno ladjo so drugič doslej izstrelili s sojuzom 2.1a, ki je posodobljena različica nosilne rakete. Devet minut kasneje se je ladja ločila od zadnje stopnje rakete, kmalu za tem pa so se začele težave. Plovilo je namreč razvilo plošči s sončnimi celicami in antene samodejnega navigacijskega sistema Kurs, kar pa mu ni uspelo. Še več, nadzornikom ruskega centra za nadzor poletov (CUP), ki je v Koroljovu pri Moskvi, s plovilom med prvimi štirimi obkrožitvami Zemlje ni uspelo vzpostaviti zanesljive radijske zveze. Omejeni telemetrijski podatki, ki so jih pridobili, kažejo, da ladja ni razvila anten sistema Kurs, zaznali pa so tudi težave s pritiskom v rezervoarjih in napeljavi pogonskega sistema. Plovilo se tudi hitro in nenadzorovano vrti, na ukaze, ki bi ga stabilizirali, pa se v prvih poskusih ni odzvalo. Sprva je bilo predvideno, da se bo Progres M-27M z Mednarodno vesoljsko postajo (MVP) združil še danes, po šestih urah samostojnega poleta. Zaradi težav so združitev najprej preložili na četrtek, nato pa so jo zaradi nadaljnjih zapletov ruski nadzorniki odložili za nedoločen čas. Na krovu plovila je 2.359 kg tovora, od tega 494 kg goriva, 420 kg vode, 50 kg kisika in zraka ter hrana in potrebščine za posadko.

Zbrani podatki in novice o odpravi MVP-43