19.08.2015 - Sonda Izstrelili raketo H-2B z japonsko tovorno ladjo HTV-5

19.08
.2015

Piše Simon Zajc
Objavljeno: 19.08.2015 ob 17:50

Z vesoljskega izstrelišča na otoku Tanegašima na jugu Japonske so danes ob 13:50 srednjeevropskem času uspešno izstrelili japonsko raketo H-2A, ki je v vesolje ponesla japonsko tovorno vesoljsko ladjo HTV-5 oz Kounotori 5 (kar pomeni Bela štroklja). Približno 15 minut kasneje se je tovorna ladja uspešno ločila od druge stopnje nosilne rakete in se utirila v načrtovano začetno orbito. Kmalu zatem je preko ameriškega satelitskega sistema TDRS vzpostavila radijsko zvezo z nadzornim središčem v Cukubi. Eno uro po izstrelitvi je plovilo uspešno vzpostavilo nadzor svoje usmerjenosti po vseh treh oseh in nadaljevalo s preverjanjem ostalih sistemov, potrebnih za približevanje Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Združitev z vesoljskim laboratorijem je predvidena za ponedeljek, 24. avgusta, popoldne. HTV-5 nosi skupno 5,5 tone tovora, od tega je 4,5 tone v zrakotesnem tovornem odseku, ena tona pa v odprtem odseku. Med drugim bo ladja dostavila bivalnik s prekati za ducat miši, ki je opremljen s centrifugo za ustvarjanje umetne težnosti. Gre za prvi tak poskus na MVP. Iz ladje bodo v postajo prenesli še peč, ki bo omogočala taljenje in opazovanje materialov do temperature 2.000°C. Med tovorom je tudi 16 mikrosatelitov vrste CubeSat, ki jih bodo v orbito utirili iz zračne zapore japonskega modula Kibo. Ne manjkajo tudi hrana, voda in druge potrebščine za šesterico vesoljcev, ki prebivajo na postaji v sklopu odprave MVP-44. V zunanjem tovornem odseku ladje je teleskop CALET, ki je namenjen opazovanju kozmičnih žarkov in bo pomagal odkrivati skrivnosti temne snovi.

Zbrani podatki in novice o 44. glavni odpravi na MVP