28.12.2015 - Vlada ustanavlja pisarno namesto Slovenske vesoljske agencije
  Vlada ustanavlja pisarno namesto Slovenske vesoljske agencije

Ljubljana, Slovenija
28.12
.2015

Piše Simon Zajc
Objavljeno: 28.12.2015 ob 16:35

Dva meseca po tem, ko sem Vladi Republike Slovenije poslal prošnjo za pojasnilo neuradno izražene namere o ustanovitvi Slovenske vesoljske agencije, ki naj bi pod svoje okrilje vzela tudi Kulturno središče evropskih vesoljskih tehnologij iz Vitanja in na ta način reševala obstoj umetniško-znanstvenega projekta, sem iz Urada Vlade Republike Slovenije za komuniciranje danes prejel pojasnilo oz. sporočilo za javnost, ki ga objavljam v celoti:

"V torek, 22. decembra 2015, je bil potrjen koncept vzpostavitve tehnične pisarne Slovenija v vesolju. Operativno bo tehnična pisarna pričela delovati po podpisu sporazuma sodelovanja med Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) ter Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) predvidoma v januarju 2016. Odločitev je bila v koordinaciji med predstavniki Kabineta predsednika vlade, državnim sekretarjem Tadejem Slapnikom, ministrstva za gospodarstvo, ministrstva za šolstvo ter ministrstva za kulturo simbolno sprejeta prav na obletnico rojstva Hermana Potočnika Noordunga, slovenskega raketnega inženirja, pionirja kozmonavtike, vesoljskih poletov in tehnologij, ki je bil rojen 22. decembra 1892. Njegovo delo pomeni pomemben prispevek k razvoju slovenske znanosti na področju vesoljskih tehnologij.

V sklopu aktivnosti za vzpostavitev institucionalnega okvira koordinacije programov Evropske vesoljske agencije (ESA), Evropske organizacije za jedrske raziskave (CERN) in Kulturnega središča evropskih vesoljskih tehnologij (KSEVT) so državni sekretarji Tadej Slapnik (Kabinet predsednika vlade), Aleš Cantarutti (MGRT), dr. Tomaž Boh (MIZŠ) in Anton Peršak (Ministrstvo za kulturo) potrdili koncept tehnične pisarne Slovenija vesolju.

Tehnična pisarna Slovenija v vesolju bo sledila načelu trikotnika (tripple helix) sodelovanja gospodarskega, akademskega in institucionalnega stebra s spodbujanjem podjetništva, znanosti in kulturalizacije vesolja. Za izvajanje aktivnosti tehnične pisarne so na omenjenih ministrstvih predvidene tudi ustrezne kadrovske rešitve, ki bodo zagotavljale podporo slovenskim izvajalcem iz gospodarstva, znanosti in kulture v programih ESA, CERN in KSEVT.

Reševanje problematike javnega zavoda KSEVT trenutno aktivno poteka v smeri ureditve finančnega in pravnega statusa zavoda, operativno pa jih bo izpeljala tehnična pisarna Slovenija v vesolju.
"