15.01.2016 - Kopra in Peake predčasno končala prvi vesoljski sprehod letos
  Kopra in Peake predčasno končala prvi vesoljski sprehod letos

Houston, Združene države Amerike
15.01
.2016

Piše Simon Zajc
Objavljeno: 15.01.2016 ob 19:00

Ameriški astronavt Tim Kopra in britanski vesoljec Tim Peake sta se danes ob 13:48 po srednjeevropskem času odpravila na prvi vesoljski sprehod v letu 2016. Potem, ko sta svoja skafandra preklopila iz zunanjega na napajanje iz notranje baterije, sta odprla loputo zračne zapore ameriškega modula Quest in se podala na zunanjost Mednarodne vesoljske postaje. Odšla sta na skrajni desni konec ameriškega zunanjega ogrodja in pripravila delovno mesto na nosilcu P6. V njem je napetostni pretvornik, ki posreduje elektriko iz kril s sončnimi celicami v električni sistem vesoljske postaje. Pretvornik (SSU) je odpovedal 13. novembra lani in z njim ena od osmih oskrbovalnih električnih poti, zato se ga je ameriška vesoljska agencija NASA odločila zamenjati z nadomestnim, ki je bil shranjen v postaji. Vesoljca sta zamenjavo morala opraviti med tistim delom orbite, ko je postaja letela skozi Zemljino senco in so bili sončne celice v temi ter niso proizvajale elektrike. Kopra in Peake sta v dobre pol ure odstranila okvarjeni pretvornik in ga uspešno zamenjala z novim, kar se je zgodilo približno dve uri po začetku sprehoda. Nato sta se vrnila k ameriškim modulom v sredini postaje. Tam je Kopra na modul Tranquility ponovno namestil ventil (NPV) za izpust plinov iz postaje, Peake pa je med moduloma Unity in Destiny napeljal kable za priključitev spajalnega mehanizma IDA.

Ker je Kopra v čeladi svojega skafandra opazil vodni mehurček, velik skoraj kot žogica za golf, so se nadzorniki v Houstonu odločili takoj prekiniti sprehod. Vesoljca sta se hitro vrnila nazaj v zračno zaporo modula Quest in za seboj zaprla zunanjo loputo ter ob 18:31 končala sprehod, ki je trajal 4 ure in 43 minut. NASA je sporočila, da Kopra v nobenem trenutku ni bil življenjsko ogrožen. Ni bilo prvič, da se je vesoljcu med sprehodom v ameriškem skafandru v čeladi nabrala voda.

Zbrani podatki in novice o odpravi MVP-46