02.03.2016 - S Sojuzom TMA-18M po skoraj letu dni nazaj na Zemljo

02.03
.2016

Piše Simon Zajc
Objavljeno: 02.03.2016 ob 06:15

Ruska vesoljska ladja Sojuz TMA-18M z rusko-ameriško posadko je danes ob 02:02 po srednjeevropskem času ločila od ruskega modula Poisk in zapustila Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). V plovilu so bili ruski poveljnik Sergej Volkov in ladijska inženirja Mihail Kornijenko iz Rusije in Scott Kelly iz ZDA. Z odhodom Sojuza TMA-18 se je danes uradno začela tudi 47. odprava na MVP, katere trenutno tričlansko posadko sestavljajo poveljnik Tim Kopra in ladijska inženirja Tim Peake in Jurij Malenčenko.

Po oddaljitvi od vesoljske postaje na razdaljo okoli 19 km je sojuz za 4 minute in 49 sekund vžgal svoje zaviralne motorje in za 460 km/h zmanjšal svojo hitrost kar je zadoščalo za začetek izstopa iz orbite okrog Zemlje. nekaj minut kasneje sta se od pristajalne kapsule, ki je bila v sredini polovila, ločila prednji orbitalni in zadnji pogonski odsek. Kapsula s posadko je v gostejše sloje Zemljinega ozračja vstopila na višini okrog 100 km, ko se je začela ognjena vrnitev k površju, med katero je plovilo varoval toplotni ščit. Po odprtju vodilnega in nato glavnega padala se je pristajalni odsek sojuza spustil k tlom, kjer je ob 05:26 po našem času pristal v neobljudeni kazahstanski stepi, dobrih 100 km od mesta Karaganda. Ob kapsulo so s helikopterji in vozili kmalu prispeli strokovnjaki ruske in ameriške vesoljske agencije.

Kornijenko in Kelly sta zaključila prvo skoraj leto dni trajajočo odpravo na MVP in sta se na Zemljo vrnila po 340 dneh oz. 11 mesecih in 3 dneh v vesolju. Gre za četrto najdaljše neprekinjeno bivanje v vesolju po treh še daljših poletih, trajajočih 366, 380 in 438 dni, ki so jih ruski kozmonavti prebili na ruski vesoljski postaji Mir v preteklem stoletju. Ameriška vesoljska agencija NASA je poletu namenila veliko pozornost, saj so znanstveniki na Zemlji spremljali tudi Kellyjevega brata dvojčka. Pridobljeni podatki o vplivih breztežnosti na človeški organizem bodo pomagali pri načrtovanju bodočih dolgotrajnih vesoljskih odprav.

Zbrani podatki in novice o odpravi MVP-46