08.04.2016 - Izstrelili falcon 9 z ameriško tovorno ladjo Dragon CRS-8

08.04
.2016

Piše Simon Zajc
Objavljeno: 08.04.2016 ob 23:00

Z ameriškega letalskega oporišča Cape Canaveral na Floridi so danes ob 22:43 po srednjeevropskem času izstrelili ameriško raketo falcon 9 FT z ameriško samodejno tovorno vesoljsko ladjo Dragon CRS-8. Šlo je za prvo izstrelitev plovila dragon po neuspešni izstrelitve Dragona CRS-7 junija lani. Dobrih deset minut po izstrelitvi se je Dragon CRS-8 ločil od druge stopnje rakete in utiril v načrtovano začetno eliptično orbito z višino med približno 200 in 360 km ter dve minuti kasneje razvil še plošči s sončnimi celicami. Po dobrem dnevu in pol se bo plovilo v nedeljo približalo Mednarodni vesoljski postaji (MVP).

Ameriška vesoljska agencija NASA je sporočila, da je v plovilu naloženih skupno 3.136 kg tovora, od tega 1.723 kg v pristajalni kapsuli in 1.413 kg v zunanjem tovornem prostoru, v katerem k postaji potuje poskusni napihljivi modul BEAM podjetja Bigelow. V kapsuli je tovor namenjen znanstvenim raziskavam (640 kg), zalogam za posadko (547 kg), opremi za postajo (306 kg), opremi za vesoljske sprehode (12 kg), računalniški opremi (108 kg) in ruski opremi (33 kg). V ladji potuje tudi dvajset miši, na katerih bodo astronavti za farmacevtsko podjetje opravili poskus s protitelesi, ki naj bi pripomogla k zdravljenju mišične oslabitve.

Iz podjetja SpaceX so sporočili, da se je prva stopnja rakete falcon 9, potem ko je poltretjo minuto po izstrelitvi opravila svoje delo, spustila nazaj proti površju Zemlje in s pomočjo iztegljivih aerodinamičnih površin ter ponovnih vžigov raketnih motorjev približno osem minut po izstrelitvi pristala na samodejni plavajoči ploščadi Of course I still love you, ki jo je čakala na predvidenem kraju v Atlantskem oceanu. Raketa je iztegnila pristajalne noge in v močnem vetru (80 km/h) varno opravila prvi navpični pristanek na morski ploščadi po štirih predhodnih neuspešnih poskusih na morju in uspešnem pristanku na kopnem decembra 2015.

Zbrani podatki o 47. odpravi na MVP (MVP-47)