07.09.2016 - Sojuz TMA-20M z rusko-ameriško posadko spet na Zemlji

07.09
.2016

Piše Simon Zajc
Objavljeno: 07.09.2016 ob 06:00

Ruska vesoljska ladja Sojuz TMA-20M z rusko-ameriško posadko, ki ji je poveljeval kozmonavt Aleksej Ovčinin, ob njem pa sta bila kozmonavt Oleg Skripočka in astronavt Jeffrey Williams, se je v torek, 6. septembra, ob 23:51 po srednjeevropskem času ločila od ruskega modula Poisk in po 172 dneh zapustila Mednarodno vesoljsko postajo (MVP). S tem se je tudi uradno končala 48. in začela 49. glavna odprava na MVP. Tradicionalno slovesnost ob predaji poveljstva iz rok Jeffreya Williamsa Anatoliju Ivanišinu je šesterica vesoljcev opravila že v ponedeljek, 5. septembra. Štiri in pet minut po ločitvi od postaje je sojuz opravil dva oddaljitvena manevra. Danes ob 02:21, ko je bilo že daleč od postaje, je plovilo, obrnjeno z motorjem v smeri kroženja, za 4 minute in 41 sekund vžgalo svoj glavni raketni motor in zmanjšalo svojo hitrost ter izstopilo iz orbite. Ob 02:48, na višini okrog 140 km nad površjem Zemlje, sta se od kapsule z vesoljci ločila prednji orbitalni in zadnji pogonski odsek plovila. Približno tri minute kasneje je sojuz na višini okrog 100 km vstopil v vrhnje plasti Zemljinega ozračja in začel se je ognjeni spust, med katerim je kapsulo pred veliko vročino varoval toplotni ščit. Ob 02:59 je kapsula odprla prvo padalo in se počasi spustila k površju. Sojuz je ob 03:14 po našem času, nekaj minut po krajevnem sončnem vzhodu, varno pristalo v stepi, jugovzhodno od mesta Džezkazgan v Kazahstanu. Kapsulo so kmalu dosegli helikopterji in vozila ruskih enot za iskanje in podporo, ki so jim družbo delali strokovnjaki ameriške vesoljske agencije NASA. Vesoljcem so pomagali zapustiti kapsulo in jih oskrbeli. Naslednja ruska ladja Sojuz MS-02 bo z rusko-ameriško posadko k MVP poletela 23. septembra in se s postajo združila dva dneva zatem.

Zbrani podatki in novice o plovilu Sojuz TMA-20M