31.05.2020 - Crew Dragon DM-2 združen z Mednarodno vesoljsko postajo

31.05.2020

Piše Simon Zajc
Dopolnjeno
: 31.05.2020 ob 20:00

Astronavti so ob 19:02 po srednjeevropskem času odprli zadnjo od treh loput med vesoljsko ladjo Crew Dragon DM-2 in ameriškim modulom Harmony na Mednarodni vesoljski postaji. Doug Hurley in Bob Behnken sta devet let po odhodu zadnjega ameriškega raketoplana (Atlantis STS-135) kot prva vstopila skozi sprednji spajalni mehanizem postaje. V postaji so ju pričakali člani 63. glavne odprave, ki ji poveljuje ameriški astronavt Chris Cassidy, ob njem pa sta ruska ladijska inženirja Anatolij Ivanišin in Ivan Vagner. Sledila je še video povezava s predstavniki ameriške vesoljske agencije NASA, ki so združitev spremljali v nadzornem središču v Houstonu v Teksasu. Hurley in Behnken sta glede izstrelitve s falconom 9 povedal, da sta bili prvi dve minuti in pol, ko je delovala prva stopnja rakete, mirnejši od izstrelitve z raketoplanom (s katerim sta oba dvakrat letela), zadnjih šest minut, ko je kapsulo poganjala druga stopnja rakete, pa se jima je zdelo bolj dinamičnih.

Piše Simon Zajc
: 31.05.2020 ob 16:20

Ameriška vesoljska ladja Crew Dragon Demo-2 z dvočlansko posadko se je po včeraj in danes opravljenih petih načrtovanih manevrih za prilagoditev orbite danes popoldne približala Mednarodni vesoljski postaji (MVP). Ameriška astronavta Doug Hurley in Bob Behnken sta med samostojnim poletom uspešno opravila dva preizkusa ročnega vodenja plovila, ki je večji del potovanja delovalo samodejno in brez posebnosti. Dvakrat sta se po video zvezi oglasila gledalcem in pokazala pogled skozi okno na Zemljo ter notranjost kapsule, ki sta jo poimenovala Endeavour (po raketoplanu, s katerim sta oba prvič poletela v vesolje). Ročno upravljanje plovila sta zadnjič preizkusila 220 m stran od postaje. Plovilo je vse preizkuse opravilo z odliko.

Vesoljska ladja je po preizkusu spet prevzela nadzor in nadaljevala samodejno približevanje ter se ob 16:16 po srednjeevropskem času združila s spajalnim vmesnikom IDA-2 na sprednjem koncu ameriškega modula Harmony. Ob 16:27 se je zapahnilo tudi ducat zapahov spajalnega mehanizma, ki so vzpostavili trdno vez med plovilom in spajalnim vmesnikom postaje. Potem, ko bodo preverili zrakotesnost povezave, bo ob predvidoma 18:45 sledilo odpiranje loput in srečanje posadk. Ob 19:15 bo v postaji slavnostni sprejem za Hurleya in Behnkena. Kljub temu, da gre za poskusni polet vesoljskega plovila, se je ameriška vesoljska agencija NASA odločila, da bosta astronavta stala na MVP vsaj nekaj mesecev kot člana 63. glavne posadke, ki od danes šteje 5 članov.

Ameriški Crew Dragon DM-2 s posadko poletel v vesolje