17.07.2020 - Cassidy in Behnken med sprehodom dokončala zamenjavo baterij

26.07.2020

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 26.07.2020 ob 18:40

V četrtek, 23. julija, ob 16:26 po srednjeevropskem času je ruska državna družba Roskosmos z ruskega kozmodroma Bajkonur v Kazahstanu izstrelila rusko raketo sojuz 2.1a, ki je na hitro pot k Mednarodni vesoljski postaji (MVP) ponesla rusko tovorno ladjo Progres MS-15. Osem minut in 49 sekund kasneje se je ladja ločila od zadnje stopnje rakete in nadaljevala k MVP potovanje po zelo hitri tirnici. Vesoljski postaji se je približala po le dveh obkrožitvah Zemlje. S spajalnim mehanizmom ruskega servisnega modula Zvezda na MVP se je samodejno združila ob 19:44, to je po 3 urah in 21 minutah samostojnega poleta. Ladja bo z vesoljsko postajo ostala združena do decembra.

Postopek približevanje in združitve je potekal samodejno s pomočjo radarskega sistema Kurs, ki pa je približno 15 metrov od postaje zašel v težave in ciljne tarče ni več uspel obdržati v sredini zaslona, plovilo pa se je le nekaj metrov od postaje tudi zavrtelo za nekaj stopinj v smeri gibanja. Ruski kozmonavt Anatolij Ivanišin, ki je sedel za nadzorno ploščo sistema TORU za ročno daljinsko vodenje združitve, je skupaj s kozmonavtom Ivanom Vagnerjem zaskrbljeno opazoval neobičajne manevre tovorne ladje. Vodja ruskih nadzornikov v središču za nadzor poletov (CUP) v Koroljovu pri Moskvi, Vladimir Solovjov, je po radijski zvezi Ivanišinu sporočil, naj ne ukrepa, saj samodejni postopek združitve poteka normalno. Iz Roskosmosa so naslednji dan sporočili, da preučujejo odklon v delovanju plovila, ki se je zgodil med samodejno združitvijo.

Progres MS-15 je pripeljal skupno 2.600 kg tovora, od tega v rezervoarjih 420 kg vode, 46 kg kisika in 621 kg goriva, ki bo prečrpano v postajo. V odseku pod tlakom je dodatnih 1.520 kg tovora, med drugim 497 kg opreme, 412 kg hrane, 246 kg sanitarnih in higienskih potrebščin ter drugo.

Zbrani podatki o 63. glavni odpravi na MVP (MVP-63)