14.02.2022 - Ameriški milijonar načrtuje prvi zasebni vesoljski sprehod
  Ameriški milijonar načrtuje prvi zasebni vesoljski sprehod

Washington, Združene države Amerike
14.02.2022

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 14.02.2022 ob 18:20
Dopolnjeno
: 15.02.2022 ob 20:50

Ameriški milijonar Jared Isaacman, ki je septembra 2021 spisal zgodovino kot poveljnik prve komercialne odprave nepoklicnih astronavtov (Inspiration4), ko je za tri dni poletel v vesolje v vesoljski ladji crew dragon ameriškega podjetja SpaceX, je razkril svoje načrte za nadaljnje komercialno osvajanje vesolja.

V okviru programa Polaris namerava morda že do konca leta 2022 znova poleteti v vesolje v ladji crew dragon in med poletom opraviti prvi komercialni vesoljski sprehod. Ladja bo obkrožala Zemljo v rekordno visoki orbiti kakšnega plovila s posadko, ki bo verjetno eliptična in višja od 1.370 km (rekord odprave Gemini 11 znaša 1.373 km, dlje so potovali le vesoljci programa Apollo med poleti k Luni). Med odpravo bosta dva vesoljca izstopila iz kapsule in odšla na vesoljski sprehod. Oblečena bosta v nadgrajen vesoljski skafander, ki bo s s cevjo in kabli povezan s plovilom in ga je podjetje SpaceX sicer razvilo za uporabo med izstrelitvijo in pristankom v ladji crew dragon, ko bi lahko prišlo do izgube tlaka v plovilu. Posadka odprave Polaris Dawn bo štela štiri člane, poleg poveljnika Isaacmana bodo v ladji še pilot Scott Poteet in strokovnjakinji odprave Sarah Gillis in Anna Menon, obe uslužbenki podjetja SpaceX. Med odpravo bodo opravljali tudi znanstvene in tehnološke poskuse ter zbirali sredstva za otroško bolnišnico St. Jude (med odpravo Inspiration4 so v ta namen zbrali 240 milijonov ameriških dolarjev).

Isacmaan v prihodnosti načrtuje še en podoben polet v ladji crew dragon. Tretja odprava v okviru programa Polaris pa bo prvi polet s človeško posadko z veliko vesoljsko ladjo Starship, ki jo razvija podjetje SpaceX. Prvi polet s starshipom do Lune pa je že leta 2018 rezerviral japonski milijonar Maezava.

Crew dragon s posadko odprave Inspiration4 nazaj na Zemlji