28.06.2022 - Raketa electron na pot k Luni ponesla malo sondo CAPSTONE

28.06.2022

Piše Simon Zajc
Objavljeno
: 28.06.2022 ob 20:45

Ameriško podjetje Rocket Lab je s polotoka Mahia na Severnem otoku Nove Zelandije danes ob 11:55 izstrelilo raketo electron z dodatno stopnjo photon, ki je za ameriško vesoljsko agencijo NASA na pot k Luni ponesla majhno sondo CAPSTONE. Sonda je narejena na osnovi nanosatelitskega ogrodja cubesat in je velika približno toliko kot mikrovalovna pečica ter ima maso 25 kg. Devet minut po izstrelitvi sta prva in druga stopnja rakete opravili svoje delo, tretja stopnja photon s sondo pa se je ločila od njiju. Minuto kasneje je photon prvič vključil svoj raketni motor hypercurie in se utiril v začetno orbito z višino med 170 in 1.040 km nad površjem Zemlje. Štirideset minut kasneje je stopnja še drugič vključila motor. Naslednjih pet dni bo vžig ponavljala na vsakih 24 ur.

Šesti dan se bo v visoko eliptični orbiti nad Zemljo sonda ločila od photona in sama nadaljevala počasno potovanje k Luni. V štirih mesecih bo opravila potrebne popravke poti in se na koncu utirila v posebno visoko eliptično orbito okrog Lune (NRHO). Orbita, med katero se bo sonda Luninemu severnemu tečaju približala na vsega 1.600 km, nad južnim pa bo letela 70.000 km visoko, je stabilna in jo bo popeljala enkrat okrog Lune na vsakih 6 dni in pol. Kot prvo plovilo v takšni orbiti bo sonda opravljala tehnološke poskuse, povezane z določanjem položaja in navigacijo v okolici Lune. V enaki orbiti okrog Lune bo tudi bodoča lunarna orbitalna postaja Gateway, ki jo bodo z ameriškim vesoljskim plovilom orion obiskovale posadke v okviru programa Artemis.

Današnja izstrelitev rakete electron +