untitled

<<

Moskva 30.06.1998 CV, Itar-Tass
Financna kriza ruske vesoljske agencije (RKA)

"Ruska vesoljska postaja Mir ne more delovati brez denarja." je jasno povedal direktor za finance ruske vesoljske agnecije (RKA).

Mir ne more obstajati brez posadke, tovornih ladji Progres in vesoljskih ladij za prevoz kozmonavtov Sojuz, saj mu ti dve prinasata tako hrano in kisik kot tudi gorivo, ki se uporablja za stabilno pozicijo postaje v orbiti. Prav tako pa vesoljska postaja Mir postane neuporabna, ce jo zapusti posadka.

Zivljenska doba postaje se pocasi zakljucuje, vendar pa bi za njen kontroliran sestop iz orbite in padec na Zemljo (postaja v ozracju ne bo popolnoma zgorela; mesto padca je predvideno nekje v okolici Nove zelandije) potrebovali vec tovornih ladij Progres, ki bi postopama po spojitvi z Mirom, ter priziganjem motorjev spremnile postajino orbito, ter jo potiskale proti Zemlji.

Zaradi financnih tezav RKA, se neuradno govori tudi o morebitni amerski pomoci ruski vesoljski agenciji. Ameriski raketoplan naj bi sam premaknil vesoljsko postajo Mir v nizjo orbito oziroma bi jo potisnil proti Zemlji.

Kathline Maliga (NASA): "NASA trenutno ne nacrtuje nobene misije vesoljskega raketoplana k Miru in kolkor sama vem o tem ni bilo niti govora."

"Tudi ce pride do takega dogovora, se taka misija ne bo zgodila kmalu, saj traja priprava raketoplana na tako nalogo precej dolgo." je se dodala.
. Aleksander Serebrov (eden izmed najbolj izkusenih ruskih kozmonavtov) predlog komentira takole: " Bilo bi greh potopiti vesoljsko postajo Mir v oceanu. Poslati ameriski raketoplan na Mir bi stalo vec milijonov dolarjev, toda konec te vesoljske postaje bi pomenil le to, da bi v vesolju plapolala le se ameriska zastava."

Seveda pa s koncem vesoljske postaje Mir ne bi izgubila mnogo le Rusija, temvec ves svet.

Centralno Vesolje 1998